Az első európai versenyhelyszínre a legtöbb csapat jelentős fejlesztésekkel érkezett, így az első másfélórás gyakorlás természetesen jobbára ezen elemek tesztelésével telt, hiszen az adatgyűjtés a hétvége további része szempontjából rendkívül fontos.
A délelőtti tréningen látottak alapján úgy tűnik, a barcelonai hétvége is a Mercedes és a Ferrari párharcáról szól majd, bár kétségtelen, hogy a Red Bull még nem mutatta ki a foga fehérjét.
A leggyorsabb, 1 perc 17,951 másodperces köridőt Valtteri Bottas futotta meg: a Mercedes versenyzőjét Sebastian Vettel és Charles Leclerc követte, néhány tizedes lemaradással, mögöttük pedig Lewis Hamilton végzett, ő azonban már bő 6 tizeddel volt lassabb saját csapattársánál.
Remek formában kezdtek a Haas versenyzői is: az amerikai istállónak fekszik a barcelonai pálya, ráadásul ők is komoly újításokkal vértezték fel versenyautóikat. Romain Grosjean az 5. leggyorsabb lett, míg csapattársa, Kevin Magnussen a 7. legjobb időt autózta.
Kettejük közé Carlos Sainz férkőzött be a McLarennel: a spanyol is főleg az új elemek tesztelésével foglalatoskodott délelőtt, végül 1,2 másodperccel volt lassabb a vb-éllovas Bottasnál.
A top 10-ben Pierre Gasly (Red Bull), Daniil Kvya (Toro Rosso) és Nico Hülkenberg (Renault) zárt.
A Ferrarihoz hasonlóan a Renault is egy vadonatúj motorspecifikációval érkezett Barcelonába: a franciák azt remélik, az új erőforrás nemcsak gyorsabb, hanem megbízhatóbb is lesz hétvégén.
A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen csak 12. lett, mindössze 14 kört megtéve. Az energiaital-gyárosoknak problémájuk volt, az autó padlólemezét le is szedték, így sok időt veszített a csapat.
A nyitóedzés piros zászlóval ért véget, Lance Stroll, a Racing Point versenyzője ugyanis a gumifalnak csapta versenyautóját.
RED FLAG ?
With 70 seconds left in the session, Lance Stroll hits the barriers ?#F1 #SpanishGP ?? pic.twitter.com/SKlbvLW0KW— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
A Spanyol Nagydíj programja 15 órakor folytatódik a második szabadedzéssel.
Az első szabadedzés végeredménye: