Bottas kipróbálta, szerinte nem helyes betiltani a gumimelegítőket - F1VILÁG.HU

Bottas kipróbálta, szerinte nem helyes betiltani a gumimelegítőket

A szezonnyitó versenyhétvégét követően a Pirelli három csapat részvételével gumitesztet tartott a szahíri pályán, amelyen a 2024-es, reményeik szerint gumimelegítő paplanokat már nem igénylő abroncsok fejlesztése volt napirenden. A terv továbbra sem arat osztatlan sikert a versenyzők körében.

A bahreini tesztnapon a Ferrari, az Alfa Romeo és az AlphaTauri vett részt, a Pirelli F1-es programját vezető Mario Isola pedig elégedetten összegezte a látottakat. Bár elismeri, hogy még koránt sem értek a feljesztési folyamat végére, és a gumimelegítők betiltásáról szóló végleges döntés is majd csak júliusban fog megszületni egy utolsó, silverstone-i tesztet követően. A paplanokat évtizedek óta használják a csapatok arra, hogy üzemi hőfok közelébe hevítsék az abroncsokat, mielőtt azok a kerékcserék során felkerülnek az autókra, így a versenyzők a bokszutcából való kihajtást követően azonnal erős versenytempóra kapcsolhatnak anélkül, hogy hideg gumikon kellene csúszkálniuk.

Elsősorban költségmegtakarítási okokból azonban az elmúlt években több versenysorozat is megszabadult a gumimelegítőktől, így a DTM és idéntől a WEC is. Az F1 korábban már 2021-re kitűzte ennek a nagy átállásnak a dátumát, amit aztán 2024-re módosított. A Pirellinél az eddigi legkomolyabb F1-es kihívásuknak tekintik, hogy olyan abroncsokkal álljanak elő, amelyek alacsony felületi hőmérséklet mellett is hatékonyan működnek és nem jelentenek balesetveszélyt, mert bár több gumigyártó cég is bizonyította, hogy technikailag ez megvalósítható, mégis a Forma-1-ben kell a legnagyobb szélsőségek között dolgozni.

Az Alfa Romeónál Valtteri Bottas is kipróbálhatta a kísérleti, gumimelegítőt nem igénylő abroncsot, de nem volt elragadtatva a tapasztalatoktól.

„Még bőven van mit tenni, azt hiszem ezt a Pirelli és az F1 is tudja. Elég nagy újítás ez az F1-es autók számára: egyáltalán nem könnyű olyan gumikat gyártani, amelyek alacsony és magas hőmérsékleten is jól működnek, figyelembe véve, hogy mekkora terhelést kell elviselniük. A guminyomás is hatalmasat ugrik azalatt, amíg a hőmérséklet 100 fokosra ugrik, ez pedig a gumik elhasználódását is jelentősen felgyorsítja. Személyes véleményem szerint nem kellene ebbe az irányba mennünk. De látom, hogy keményen dolgoznak ennek érdekében, és nyilvánvalóan nem mi fogjuk eldönteni, hogy mi történjen” – vette tudomásul a finn.

Charles Leclerc elégedettebben nyilatkozott kollégájánál, bár hozzátette, a tesztre kiválasztott pálya eltussolhatta a nehézségek egy részét.

„Egy kicsit óvatos lennék még ezzel. Valójában minden jól ment, pozitívan zárult a teszt, de Bahreinben speciális helyszín, mert köztudottan magasak a hőmérsékleti értékek, így ott sosincs gondunk a gumik felmelegítésével” – nyilatkozta a Ferrari versenyzője.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

forma-1 rajt 2024

MEGJELENT!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!