Az elmúlt három idényben a Mercedes legalább júliusig várt azzal, hogy bejelentse a Bottasszal való szerződéshosszabbítást: 2017-ben szeptember 13-án, 2018-ban július 20-án, tavaly pedig augusztus 29-én erősítették meg, hogy a finn pilóta a követktező idényben is náluk folytatja.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója viszont az elmúlt idény végén elismerte, „végezhettek volna jobb munkát is” azzal kapcsolatban, ahogy Bottas szerződését kezelték.
Bottas most egy interjúban arról beszélt, reméli, 2020-ban simábban megy majd a folyamat, és korábban eldől a jövője, mint az elmúlt években.
„Kétségkívül tanultam dolgokat, és a csapat is azt mondja, hogy ők is tanultak arról, ahogy 2019-ben kezeltük a tárgyalásokat, és ahogy kommunikáltuk azt” – fogalmazott a finn pilóta.
„Meggyőződésem, hogy lehet egy kicsit simábban is csinálni, úgy, hogy kevesebb minden történjen vele kapcsolatban, és kevesebb főcím legyen róla.”
„Egy kicsit sok szükségtelen beszéd volt erről csapaton kívül. Mindent belül kellett volna tartani. Az megkönnyíti a dolgokat. És persze megtudtuk, hogy jobb, ha előbb megszületik a döntés, mint tavaly. Ha elhúzzuk augusztusig, szeptemberig, az elvonja a figyelmet, hiszen a spekulációk ekkortájt indulnak meg.”
Amikor arról kérdezték Bottast, jobban örülne-e annak, ha az egyéves szerződések helyett hosszú távra kötelezhetné el magát a csapattal, így felelt: „Nem titok, hogy a szerződésem az év végén lejár. Természetesen, ha az ember tudja évekre előre, hogy mit fog csinálni, és kényelmesen érzi magát a csapatnál, az egy nyerő helyzet. Ha egy csapat hosszú távra akar szerződtetni, és a pilóta is elégedett ott, akkor tudni lehet, hogy mit hoz a jövő, ennek köszönhetően pedig a munkára lehet fókuszálni. Nincs szükség arra, hogy a csapat titkolózzon a pilóta előtt.”
„Szóval mindig jó hosszú távra szerződni, de ez persze nem mindig történik meg a Forma-1-ben. Ez egy politikai sport, rengetegen akarnak üléshez jutni, és sok csapat szeretné nyitva hagyni lehetőségeit különböző okokból.”