Portugál Nagydíj

Brawn: A kipufogó egy jelentős fejlesztési terület

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Brawn: A kipufogó egy jelentős fejlesztési terület

Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke a minap egy interjúban elárulta, véleménye szerint a kipufogórendszer körüli fejlesztéseknek az idei évben sokkal jelentősebb hatásai lesznek, mint 2009-ben a dupla diffúzornak.


Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke a minap egy interjúban elárulta, véleménye szerint a kipufogórendszer körüli fejlesztéseknek az idei évben sokkal jelentősebb hatásai lesznek, mint 2009-ben a dupla diffúzornak.

Az idei szezon egyik legnagyobb technikai innovációját a Renault alakulata vonultatta fel az előszezoni teszteken, hiszen a brit gárda az autó kipufogórendszerét középtájon, az oldalszekrények előtt vezette ki.

A felkészülési időszakban több csapat is kipróbált hasonló megoldásokat, és Ross Brawn szerint a trükkös rendszernek komoly hatása lehet a szezon során.

„Ez egy szignifikáns terület, talán teljesítmény tekintetében még szignifikánsabb, mint a dupla diffúzor, és természetesen a csapatok motorszállító partnerükkel közösen keményen dolgoznak azon, hogy a legtöbbet hozzák ki a kipufogó generálta energiából, tehát ez egy új és érdekes fejlesztési zóna” – mondta a szakember.

„A Forma-1 szellemiségéhez tartozik a határok feszegetése, és hogy új területeket találjunk. Aztán lehet, hogy egyszer csak ott találjuk magunkat, ahol nem szeretnénk és meg fogjuk változtatni a szabályokat, hogy kontrolláljuk ezt, így 2013-ban egy kipufogó és turbómotor lesz, aztán az egész dolog újra megváltozik. De ez egy érdekes terület, és hozzátartozik az F1 szellemiségéhez.”

„Úgy gondolom, a Forma-1 természetéből adódik, hogy a mérnökök számára mindig kihívást jelent a szabályok értelmezése. Nagyon ritka a csalás, amit minden mérnök tesz – és amit én magam is várok a mérnökeimtől , hogy a szabályokat feszegetik, amennyire csak lehet. És természetesen a dupla diffúzor is hasonló eset volt.”

Brawn hozzátette, a dupla diffúzorral kapcsolatos fejlesztésekkel ellentétben a kipufogórendszerre vonatkozó szabályoknak nincsenek szürke zónái, így valószínűtlen, hogy szabályértelmezési visszásságok merülnének fel az évad elején.

„A kipufogó is remek ötlet, de nem hiszem, hogy van bármiféle probléma a szabályokat illetően, tehát nem tartom túlságosan ellentmondásosnak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!