Ross Brawn elárulta, egy évvel ezelőtt tett egy kísérletet arra, hogy tisztázza és pontosítsa a nem teljesen egyértelmű szabályokat, mellyel elejét vehették volna a diffúzorok körüli botránynak, ám arról a csapatok hallani sem akartak.
Ross Brawn elárulta, egy évvel ezelőtt tett egy kísérletet arra, hogy tisztázza és pontosítsa a nem teljesen egyértelmű szabályokat, mellyel elejét vehették volna a diffúzorok körüli botránynak, ám arról a csapatok hallani sem akartak.
Miközben a diffúzor-ügy központi téma, és a vitatott elemről csak a Fellebbviteli Bíróság április 14-i ülésén születik döntés, Brawn elárulta, hogy még tavaly márciusban, a technikai igazgatók egyik megbeszélésén megpróbálta rávezetni a résztvevőket, hogy tegyék egyértelműbbé a szabályokat.
“2008 márciusában felajánlottam, hogy beszéljük meg” – mondta Brawn az Autosportnak.
“Hogy őszinte legyek, nem mondtam nekik, hogy ’nézzétek, mi megcsináljuk ezt a diffúzort, ha nem fogadjátok el ezt a szabályt’, ugyanis nem fogom elmondani a többieknek, hogy mire készülünk. Viszont érthetően elmagyaráztam, hogy érzésem szerint más szabályok kellenének ahhoz, hogy tudjuk, milyen irányba menjünk.”
“Felkínáltam nekik, ők viszont visszautasították, szóval a lelkiismeretem teljesen tiszta. Azok a szabályok, amiket én javasoltam, rengeteg dolgot megakadályoztak volna. Nem kerülhettek volna fel a diffúzorok, a különböző terelőlemezek, és teljesen megtisztultak volna az autók.”
“Akkor azonban senkit nem érdekelt ez a dolog, most viszont mindenkit” – tette hozzá Brawn, aki nem érezheti magát biztonságban, ugyanis többen óvást nyújtottak be csapata ellen, így akár az is előfordulhat, hogy törlik az első két futamon elért eredményeiket, ha a bíróság szabálytalannak minősíti a vitatott diffúzort.
A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore a múlt héten keményen támadta Brawnt, mert véleménye szerint a brit szakembernek, mint a Technikai Munkacsoport elnökének igenis szólnia kellett volna arról, hogy nem egyértelműek a diffúzorra vonatkozó szabályok.
Brawn azonban elmondta, ő javaslatot tett a szabályok megváltoztatására, ám akkor azt mindenki elvetetette, így mikor már megkezdődött az új autó tervezése, csakis – az akkor még Honda Racing néven futó – csapata érdekeit nézte.
“Mindig is megpróbáltam kétféle sapkát hordani. Az egyikben a Forma-1 érdekeit nézem, és ezt bizonyos időszakokban hordom, aztán felveszem a másikat, amiben a csapatom érdekeit tartom szem előtt” – mondta.
“Természetesen vannak időszakok, mikor boldogan nézem a Forma-1 érdekeit, még mielőtt elkezdenénk az új autó fejlesztését. Mikor már benne vagyunk a tervezésben, egyszerűen nem mehetek vissza a többiekhez, és mondhatom azt, hogy ’hoppá, találtunk egy új funkciót, amit jobb lenne, ha megszüntetnénk’. Ekkor már a csapatom érdekeit kell néznem.”
“Mindenki ezt csinálja a Forma-1-ben. Mikor van időd, mindent megteszel azért, hogy a lehető legtöbbet kihozd a szabályokból, és mikor a szabályokat véglegesítik, azon kell dolgoznod, hogy a regulák betartásával a lehető legjobb autót megépítsd.”