A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn támogatja a motorok teljesítményének kiegyenlítését, mert véleménye szerint a jelenlegi helyzetben, mikor elvileg nem szabad fejleszteni az egységeket, igazságtalan, ha hosszú távra rögzülnek a különbségek.
A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn támogatja a motorok teljesítményének kiegyenlítését, mert véleménye szerint a jelenlegi helyzetben, mikor elvileg nem szabad fejleszteni az egységeket, igazságtalan, ha hosszú távra rögzülnek a különbségek.
Bár egyelőre megoszlanak a vélemények az FIA azon törekvéséről, miszerint ki kell egyenlíteni a motorok teljesítményét a jövő évtől, a Honda csapatvezetője szerint igenis tenni kell valamit, mert egyes csapatok úgy kerültek előnybe másokkal szemben, hogy akkor fejlesztettek egységeiken, mikor a megbízhatóság és a biztonság javítása érdekében szabályszerűen hozzányúlhattak a motorblokkhoz a szezon során.
“A motorfejlesztések betiltásának célja volt, és azoknak, akik ezzel előnybe kerültek, és örültek ennek, most fel kell készülniük, hogy elfogadják a változást. A szabályok sportszerűséget és igazságosságot írnak elő, és nem hiszem, hogy jelenleg ez lenne a helyzet” – mondta Brawn.
A brit szakember úgy gondolja, hogy a motorok teljesítményének kiegyenlítése azért is nagyon fontos, mert a motorfejlesztési tilalom eredetileg tíz évre szólt, így nem lenne igazságos, ha ilyen hosszú távra állandóak maradnának az egyes erőforrások közötti különbségek.
A csapatok között fennálló tárgyalásokat az is nehezíti, hogy a jövő évtől egy motornak már három versenyhétvégét kell majd kibírnia, a jelenlegi kettő helyett.
Egyesek szerint nem lenne célszerű a motorerő kiegyenlítése miatt hozzányúlni a jelenlegi egységekhez, mert az egyes gyártók erőforrásai másképpen reagálnánk a változtatásokra, és nem kizárt, hogy rengeteg elfüstölés illetve leállás lenne 2009-ben.
A hírek szerint a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore csak abban az esetben volt hajlandó elfogadni a tesztkilométerek számának további csökkentését, ha a jövőben kiegyenlítik a motorok teljesítményét.