Brawn nem akar spekulálni a Ferrari-motorok szabályosságáról

Sebastian Vettel Charles Leclerc Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Nem akar spekulálni a Ferrari motorjainak szabályosságával kapcsolatban a Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn.

A maranellói gárda idén motorerő tekintetében abszolút kiemelkedik az F1-es mezőnyből, a riválisok pedig hónapok óta találgatják, hogyan tudott a Ferrari ilyen komoly előrelépéseket tenni 2019-ben.

Az ellenfelek gyanúja szerint a Scuderia vagy az üzemanyag-átfolyással, vagy a hibrid rendszerrel trükközik valahogy, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban eddig mindent szabályosnak talált.

Az Amerikai Nagydíj előtt aztán a Red Bull csapata hivatalos állásfoglalást kért a szövetségtől az üzemanyag-átfolyásra vonatkozóan.

Az FIA ezt követően egy új technikai direktívát adott ki a csapatok számára, melyben leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.

A technikai direktíva emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.

Tény: a Ferrari a múlt hétvégi, texasi versenyen nem remekelt – noha az időmérőn még tartani tudták a lépést az ellenfelekkel, a versenyen esélyük sem volt a győzelemre.

A riválisok pedig megfigyelték, a Ferrari nem vol annyira gyors az egyenesekben, mint a korábbi versenyeken. Erre Mattia Binotto csapatfőnök aztán magyarázatot adott: elmondása szerint eltérő aerodinamikai konfigurációt alkalmaztak a hétvégén.

„Való igaz, hogy nem nyertünk annyit az egyenesekben, mint a legutóbbi versenyeket, de a kanyarokban tartottuk a lépést ellenfeleinkkel – legalábbis az időmérőn” – fogalmazott az olasz szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Erre a hétvégére módosítottunk a tapadás, illetve a motorerő elosztásán, ami egy teszt volt a részünkről – igyekeztünk tartani velük a tempót a kanyarokban. Szerintem ilyen egyszerű.”

„Így is versenyképesek voltunk az időmérőn, de a futamon történt valami, amit még meg kell értenünk, és ki kell derítenünk azt is, mi lesz a legjobb megoldás a következő versenyekre.”

Fotó: Scuderia Ferrari

A Forma-1 sportigazgatója, a korábban a Ferrari technikai igazgatójaként tevékenykedő Ross Brawn azt mondja, ő nem akar spekulálni az olaszok motorjainak szabályosságával kapcsolatban, bár tény, a Scuderia gyengén szerepelt az Amerikai Nagydíjon.

„A nyári szünet után a Ferrarinál látszólag megtörtént az áttörés: sorozatban hat pole pozíciót szereztek, és három győzelmet. De aztán a maranellóiak hátraléptek, meglehetősen meglepő módon” – mondta a szakember.

„Nem annyira az időmérőn, ahol Vettel csak 12 ezreddel maradt le Bottastól, sokkal inkább a versenyen, ahol Leclerc 52 másodperccel a finn mögött ért célba.”

„A Ferrari versenyzője főleg az első etapban küszködött a Pirelli közepes abroncsaival, a versenyben vezetőhöz képest 2 másodperccel lassabban körözött. Amint a kemény keverékre váltott, Leclerc sokkal versenyképesebb volt. Addigra azonban dobogós esélyei már elszálltak.”

„Kívülről nehéz megmagyarázni ezt a visszaesést, és kétségkívül nem akarok spekulálni sem az FIA legutóbbi technikai direktívájával kapcsolatban sem, mely az üzemanyag-átfolyásra vonatkozik. Ami viszont világos, hogy a Ferrari küszködött Texasban, főleg a gumikezelést tekintve. Nem arról volt szó, hogy azok nem tartottak ki elég sokáig, sokkal inkább nem tudták megfelelően működtetni őket.”

„Igaz, hogy a pályafeltételek sokat változtak a hétvége során, a hőmérséklet jelentősen emelkedett. De az is igaz, hogy a Mercedes és a Red Bull jobban alkalmazkodott a változó körülményekhez.”

„Sok tennivaló van Maranellóban a következő napokban, ki kell elemezniük mindent, reflektálniuk kell a történtekre, és elő kell állniuk bizonyos intézkedésekkel – főleg azért, mert ezek jövőre is hasznosak lesznek.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!