Brawn szerint nem jó ötlet a két kötelező kerékcsere

A Mercedes Forma-1-es alakulatának csapatfőnöki posztjáról december végén távozó Ross Brawn elárulta, véleménye szerint nem tenne jót a száguldó cirkusznak, ha jövőre bevezetnék a versenyenkénti két kötelező kerékcserét.


A Mercedes Forma-1-es alakulatának csapatfőnöki posztjáról december végén távozó Ross Brawn elárulta, véleménye szerint nem tenne jót a száguldó cirkusznak, ha jövőre bevezetnék a versenyenkénti két kötelező kerékcserét.

Az erre vonatkozó javaslatot a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén vitatják majd meg: ha elfogadják, jövőre minden versenyzőnek kétszer kell majd kiállnia kerékcserére a futamok során, ráadásul azt is megszabnák, hogy egy adott gumikeverékkel pontosan menny ideig is körözhetnének a pilóták. Az elsődleges keverékkel maximum 50, az opciós keverékkel legfeljebb a versenytáv 30 százalékát lehetne teljesíteni.

„Lehetnek szabályok a kötelező kerékcserékre vonatkozóan, de amint elkezdik keverni ezt a kérdéskört a stratégiamenedzsmenttel, és megkérdezik, mi a baj ezzel, nem tudnám megmondani – de az ösztöneim azt súgják, hogy nem helyes megszabni a kerékcserék számát”
– mondta Ross Brawn, a Mercedes leköszönő csapatfőnöke az AUTOSPORT-nak.

„Jelenleg egy kötelező kerékcserének kell lennie, mert mindkét keveréket használnunk kell. Ami a kerékcserék számának szabályozását illeti, talán működhet, talán ki kell próbálnunk, de én nem vagyok oda érte.”

A kötelező kerékcserék ötlete annak nyomán született, hogy a Pirelli szeretné, ha a jövőben kevesebb szerep jutna abroncsainak a versenyzésben, miután az olasz gumigyártót rengeteg kritika érte az elmúlt időszakban.

Brawn elárulta, szimpatizál a Pirellivel, és egyáltalán nem hibáztatja a gumiszállítót dilemmája miatt.

„Nagyon nehéz a feladatok, hiszen milyen konzervatívra is kell tervezni az abroncsokat, hogy a versenyzők padlóig nyomhassák a teljes verseny során? Nagyon nehéz feladat olyan gumival előállni, melyekkel olyan keményen mehet egy versenyző, amennyire csak akar, de a két kiállás ezzel együtt ugyanúgy megmarad.”

A szakember szerint teljesen más volna a helyzet, ha gumiháború is lenne a Forma-1-ben.

„Szerintem olyan irányba indultunk el, melyben elkerülhetetlen következményei vannak az egy beszállítós felállásnak, ez pedig nem a gumigyártó hibája.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS