Szívesen meghosszabbítaná Michael Schumacher jövő év végén lejáró szerződését a forma-1-es Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
Szívesen meghosszabbítaná Michael Schumacher jövő év végén lejáró szerződését a forma-1-es Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A hétszeres világbajnok 2010-ben mutatkozott be a német gyártó színeiben, és noha sem tavaly, sem idén nem sikerült kiugró sikereket elérnie, a Mercedes nyitott a további együttműködésre, és optimistán tekint a jövőbe.
A csapatot irányító Ross Brawn az olasz Autosprint magazinnal nyilatkozva elmondta, ha a januárban 43. születésnapját ünneplő Schumacher is úgy akarja, meghosszabbíthatják a 2012-ben lejáró kontraktust.
„A szerződés még egy szezonra szól, de nyilvánvaló, hogy mindkét félnek lehet jó éve. Így pedig miért ne folytathatnánk még egy évig?” – tette fel a kérdést a neves szakember.
„Minden 2012-től függ: nagyjából a szezon felénél közösen hozunk majd egy döntést. Ami engem illet, én nagyon nyugodt vagyok: jelen pillanatban terveink vannak, és nem igazán hiszem, hogy azon gondolkodik, hogy bárhová is menjen…”
Brawn elismerte, csapata nem úgy teljesített idén, ahogy várta, ám elégedett a szezon második felében mutatott teljesítménnyel.
„Kétségtelen, hogy a bajnokság második szakaszában amit lehetett, azt kihoztuk az autóból. A csapat nagyszerűen dolgozott, akárcsak a versenyzők. Még nincs egy kellőképp jó autónk, de ezen a fronton is fejlődünk.”
„De csak ismételni tudom önmagam: csapatként igenis elégedettek lehetünk azzal, amit kihoztunk az idei versenyautóból. Csak hogy világos legyek: nem azt mondom, hogy meg vagyunk elégedve az elért eredményekkel. Nem vagyunk elég versenyképesek ahhoz, hogy rendszeresen dobogóra álljunk, vagy, hogy még ennél is jobb eredményt érjünk el.”
„Teljesítmény tekintetében muszáj javulnunk, de csapatként – melybe mindenki beletartozik – elsőosztályúak vagyunk.”
A brackley-i gárda mindent megtesz azért, hogy jövőre visszatérjen a győztesek útjára. Olyan neves szakembert igazolt a közelmúltban, mint Aldo Costa, vagy Geoff Willis, akik Bob Bell technikai igazgató munkáját segítik majd.
Brawn hisz abban, az új struktúrával nagyot léphetnek előre.
„Tágabb értelemben, Aldo a mérnöki részlegért, míg Geoff a technológiáért felelős. Ez azt jelenti, hogy Willis az aerodinamikával, az autó dinamikájával, ellenőrzésével, míg Costa a mechanikai oldallal foglalkozik. Bob Bell a technikai igazgató, akinek azt kell biztosítania, hogy a szakemberek jól működjenek együtt.”
„A lényeg az, hogy az olyan kiváló szakembereket, mint Geoff vagy Aldo, nem lehet bedobozolni. Megvan a saját felelősségi körük, hiba volna, ha korlátoznánk őket. Soha nem dolgoztam így, sem a Ferrarinál, sem pedig ma, a Mercedesnél. Muszáj, hogy kölcsönhatásban legyenek egymással, amennyiben az szükséges.”