Friss hírek

Brawn szívesen irányítaná a FOTA technikai részlegét

A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn készen áll arra, hogy komolyan kivegye a részét az új technikai szabályok kialakításában, ugyanis elmondása szerint szívesen koordinálná ezt a területet a Forma-1-es csapatok szövetségén belül.

A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn készen áll arra, hogy komolyan kivegye a részét az új technikai szabályok kialakításában, ugyanis elmondása szerint szívesen koordinálná ezt a területet a Forma-1-es csapatok szövetségén belül.

Az FIA elnöke, Max Molsey arra szólította fel a csapatok vezetőit, hogy mielőbb rukkoljanak elő saját, már a 2011-es idényre vonatkozó költségcsökkentő, és a környezetbarát technológiákat előnyben részesítő szabályjavaslataikkal.

Mosley azt is kijelentette, ha a csapatoknak ez év októberéig nem sikerül javaslatot tenniük, akkor az FIA saját maga fogja meghatározni a szabályokat, és radikális módszerekhez folyamodva egységesít bizonyos alkatrészeket, és azt is megszabja, hogy maximálisan mennyi üzemanyagot használhatnak el a résztvevők egy verseny alatt.

Hirdetés
 

Az FIA megszorításainak eredményeképpen a mezőny életre hívta a Forma-1-es csapatok szövetségét (FOTA), hogy ezzel is segítse koordinálni a munkát, és gördülékenyebbé tegye a kommunikációt a résztvevők, az FIA és az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone között.

A FOTA célja az is, hogy mielőbb megtalálja a közös nevezőt a csapatok között, hogy gördülékenyen megalkothassák a jövőbeli szabályokat. Brawn ennek kapcsán szólalt meg, és mondta el, hogy ha a rivális csapatok támogatnák, akkor nagyon szívesen elvállalná a technikai terület koordinálását.

“Még nincs eldöntve, de nagyon örülnék, ha a csapatok támogatnának” – mondta Brawn az Autosportnak. “Azonban nem ez az elsődleges feladatunk. Először is azt kell tisztáznunk, miként tudnánk a lehető leghatékonyabban – laza szövetségben – együtt dolgozni. Ezt kell először megvitatnunk, de nem akarunk 100 oldalas dokumentumot. Bosszantó lenne, ha ehhez kellene folyamodnunk.”

Bár a csapatok egyik napról a másikra, nagyon könnyen életre hívták a FOTA-t, a technikai szabályok kialakítása már biztosan nem lesz ennyire egyszerű, azért is lenne nagy segítség, ha egy olyan kaliberű szakértő, mint Brawn, kezébe venné a dolgok irányítását és koordinálását.

A csapatok megegyeztek abban, hogy a FOTA – melynek egyébként a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo az elnöke – minden olyan ötletet elfogad, amit a tíz csapatból hét jóváhagy.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen azonban elmondta, még túl korai lenne megítélni azt, hogy a csapatok javaslatai és ötletei egyeznek-e az FIA elképzeléseivel.

“Örülünk, és nagyra értékeljük, hogy a csapatokat illetve a motorszállítókat is bevonják a jövőbeli szabályok kialakításába. Még csak a megbeszélések elején vagyunk, de mindenképpen ki akarjuk venni a részünket a szabályok kialakításából” – mondta a német szakember.

“Azonban, hogy a technológia, az időzítés, vagy éppen a költségek szempontjából ez milyen eredményt hoz, még túl korai lenne megmondani. Egyelőre az van, hogy mindannyian a költségek csökkentését szeretnénk elérni. Olyan motort akarunk, amely közelít a közúti autókban használt technológiákhoz. A célok hasonlóak, azonban azt még túl korai lenne megmondani, hogy a megközelítés mennyire egyezik.”

Theissen azonban nem ért egyet Mosley azon javaslatával, miszerint a motorfejlesztések befagyasztásával egy időben a nagyvállalatoknak ingyen és bérmentve kellene a kiscsapatok rendelkezésére bocsátani a V8-as egységeket.

“Nem egy olyan sportban vagyunk, ahol kifizetődő más csapatokat pénzelni. Úgy gondoljuk, hogy kellenek a független csapatok, azonban senki ne számítson arra, hogy egy vetélytársunkat pénzelni fogunk” – magyarázta a szakember.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!