Ross Brawn határozottan cáfolja azon feltételezéseket, melyek szerint csapata szabálytalan, a megengedettnél jóval könnyebb autóval kezdte volna meg a téli teszteket, hogy az élre törhessen, és ezzel szponzorokat szerezzen.
Ross Brawn határozottan cáfolja azon feltételezéseket, melyek szerint csapata szabálytalan, a megengedettnél jóval könnyebb autóval kezdte volna meg a téli teszteket, hogy az élre törhessen, és ezzel szponzorokat szerezzen.
A Honda Racing utóda fantasztikusan kezdte a téli teszteket, és a semmiből előbukkanva csúnyán elverte ellenfeleit a múlt heti tesztnek helyet adó Barcelonában.
Sokan egyből arra gyanakodtak, hogy a brackley-i bázisú alakulat időmérő beállításokkal, alacsony üzemanyagszinttel köröz, sőt a BGP 001 jóval a megengedett 605 kilogrammos súlyhatár alatt van, és ennek köszöngető az irgalmatlan tempó.
A csapat névadó tulajdonosa, Ross Brawn azonban cáfolta mindezt, és megerősítette, nem így próbálnak meg a címlapokra kerülni, és szponzorokat szerezni.
“Hosszú távú partnerek után kutatok, nem pedig olyan szponzorokat keresek, akik olcsó felülethez szeretnének jutni a gyors köridők miatt” – mondta a szakember az Auto Motor und Sportnak.
A Brawn GP idei autója még a Honda intenzív fejlesztőmunkájának végterméke, mellyel a japán cégóriás nem kevesebb, mint 15 hónapot dolgozott. A BGP 001-es modell tehát egy gyári támogatással megalkotott versenygép, így nem szabad csodálkozni azon, hogy ütőképes.
A Honda kiszállását követően a brackley-i bázisú alakulatnak új motorszállító után kellett néznie, amit meg is talált a Mercedes-Benz személyében, és úgy tűnik, a váltás jót tett a csapatnak.
“Egy álom a motor vezethetősége” – mondta a csapat brazil pilótája, Rubens Barrichello. “Végre, mikor kigyorsítok, olyan érzésem van, hogy tudom, mire számíthatok. Az ereje nagyon jól kezelhető, és kiszámítható.”
Brawn azt is elmondta, hogy csapata vélhetően csak a szezon vége felé veti be kinetikus energiatároló rendszerét, aminek fejlesztését a Honda már a decemberi bejelentés előtt leállította.
Ez azonban nem jelent különösebb hátrányt számukra, sőt előnyt is kovácsolhatnak belőle, mert több ballaszt áll a rendelkezésükre az autó súlyeloszlásának optimalizálására, mint a többieknek.