A McLaren ügyvezetője, Zak Brown szerint a Forma-1-ben meg kellene engedni azt, hogy a csapatok alkalmi festésekkel küldjék pályára versenyautóikat.
A száguldó cirkusz jelenlegi kereskedelmi megállapodásai meghatározzák azt, hogy a csapatok ugyanolyan festéssel versenyeztethetik autóikat a teljes szezon során.
1999-ben a BAR csapatánál szerették volna eltérő festéssel pályára küldeni autóikat, ám nem engedélyezték ezt nekik, ezért egy különleges megoldást választottak: a kétféle festést egy cipzárral különítették el a versenygépeken.
A McLaren csapatát irányító Zak Brown szerint meg kellene fontolni az erre vonatkozó szabályozás módosítását.
„Ez olyasvalami, amit támogatnék, és jelenleg nem engedélyezett – az IndyCarban és a NASCAR-ban is csinálják ezt, változtatják az autók festését a szezon során” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, véleménye szerint engedni kellene-e azt, hogy a csapatok olyan festéssel induljanak a versenyeken, amilyennel szeretnének.
„Mindkét autó kapcsán szeretném ezt látni, de ha például Monacóba megyünk és van egy komolyabb programunk az egyik partnerünkkel, és azon a hétvégén szeretnénk például egy Dell Technologies-festéssel rendelkező autót indítani, vagy bármilyet, akkor megtehetnénk, de mindkét autó ilyen lehetne. A rajongók akkor tudnák, hogy az egy McLaren, Ferrari, vagy bármi.”
„Szerintem ez egy új innováció lenne a partnerségeket tekintve a Forma-1-ben – talán nem lenne annyira extrém, mintha teljesen eltérő festéssel rendelkező autók lennének.”
Brown elismeri, azzal talán messzire mennének, ha a mezőny mind a 20 autója különböző festésű lenne.
„Szerintem ez nem fog megtörténni a Forma-1-ben, hiszen minden csapat a festéséről ismerhető fel. Ha 20 eltérő festés lenne a pályán, akkor nem tudnánk, ki kicsoda, miközben a rajongók a NASCAR-ban a rajongók sokkal inkább versenyzőcentrikusak, szóval felismerik Jimmie Johnsont a Lowe’s autójában, miközben Fernando Alonsót a McLarenben ismerik meg.”
„Szóval szerintem a két sorozat eltérő.”