Friss hírek

Buemi 370km/h-val szárnyalt a levegőben

Különleges légi élményben volt része a Forma-1 versenyzőjének, Sébastien Bueminek, aki egy napra a Red Bull Air Race világbajnok Hannes Arch mellé szegődött másodpilótának.

Különleges légi élményben volt része a Forma-1 versenyzőjének, Sébastien Bueminek, aki egy napra a Red Bull Air Race világbajnok Hannes Arch mellé szegődött másodpilótának.

Bár Arch igencsak megdolgoztatta a gépét, a fiatal svájci autóversenyző megőrizte nyugalmát és higgadt maradt, miközben a repülő időnként 10 G-s terheléssel és 370 km/órás sebességgel cikázott a levegőben.

“Még elképzelnem is nehéz, mi mindenen megy keresztül Arch egy-egy versenyen. Bár a mostani légi kalandunk során kaptam belőle egy kis ízelítőt” – magyarázta Buemi a biztonságos földet érést követően, hozzátéve: “Nagyszerű élmény volt – még akkor is, ha néha nem tudtam, hogy hol van a lent vagy fent!

Hirdetés
 

Arch, aki már évek óta a legkiválóbb extrém sportolók közé tartozik, és már a második idényében megnyerte a Red Bull Air Race Világbajnokságot, nagyon elégedett volt másodpilótája szereplésével: “Sébastien nagyon jól bírta. Alaposan belehúztam odafent, és végrehajtottunk néhány elég nehéz manővert. Persze nem estünk túlzásba – ez mégiscsak egy kétüléses repülő, ami nem bír annyit, mint az én versenygépem.”

A két motorsport-versenyző annyira élvezte a közös repülést, hogy két újabb találkozót is megbeszélt – az egyikre a levegőben, a másikra pedig a versenypályán kerül majd sor.

“Akkor talán majd én fogom alaposan megdolgoztatni Hannest.” – jegyezte meg Buemi, arra célozva, hogy négy keréken ő is tud egy-két trükköt mutatni a világbajnoknak.

A Toro Rosso 21 éves svájci versenyzője, újdonsült pilótatársa, Jaime Alguersuari mellett 2009. július 26-án áll rajthoz Magyarországon, az idei forma-1-es szezon tizedik nagydíján.

Arch 2009. augusztus 20-án versenyez legközelebb Budapesten, a 2009-es Red Bull Air Race Világbajnokság negyedik futamán. Az idei verseny látványos elemmel bővül: az automatikus időmérés akkor kezdődik és végződik, amikor a pilóták a Duna felszínét megközelítve átrepülnek a Lánchíd alatt.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!