Jenson Button és a McLaren elsőségével zárult a Forma-1-es csapatok Jerezben zajló tesztjének második napja. Räikkönen második lett a Ferrarival, Vettel pedig csalódottan utazott haza.
Jenson Button és a McLaren elsőségével zárult a Forma-1-es csapatok Jerezben zajló tesztjének második napja. Räikkönen második lett a Ferrarival, Vettel pedig csalódottan utazott haza.
Azt követően, hogy múlt éjszaka eső áztatta a spanyolországi versenypályát, a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a csapatokkal való egyeztetés után úgy döntött, eredetileg péntekre tervezett esőgumi-tesztet ma bonyolítja le.
Ennek megfelelően délelőtt az intermediate- és esőgumikkal rótták a köröket a versenyzők, délután pedig már előkerülhettek a Pirelli sima futófelületű abroncsai is.
Tegnap technikai problémák miatt egyetlen kört sem tudott megtenni, ma tehát először próbálhatta ki a McLaren Mercedes vadonatúj, MP4-29-es versenyautóját a wokingiak világbajnok pilótája, Jenson Button.
Here's a nice aerial view of the #MP429. #Jerez #F1 pic.twitter.com/1sT1CwfKAX
— McLaren (@McLarenF1) 2014. január 29.
A brit versenyző szorgalmasan rótta a köröket szerdán, és végül 1 perc 24,165 másodperces idővel a táblázat élén zárt 43 kör megtétele után. A köridőknek persze ma még semmi jelentőségük nem volt, a második helyen végző Kimi Räikkönen például bő 6 tizedmásodperces hátránnyal lett második az új Ferrarival.
A harmadik pozícióban a finn honfitársa, Valtteri Bottas zárt, aki a tegnapi bizonytalan körözgetés után ma már 35 kört megtett a Mercedes-motorral hajtott FW36-os Williamsszel.
A nap legszorgalmasabb versenyzője Nico Rosberg lett, a német nagyon produktív munkát végzett ma, hiszen 97 kört tett meg Jerezben. Az eredmények alapján úgy tűnik, a motorok finomhangolását, illetve kiismerését tekintve a Mercedes némi előnyben van riválisaival, főleg a Renault-val szemben: utóbbi gyártó bevallottan problémákkal küszködik, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy Sebastian Vettel a tegnapi három kör után ma szintén nagyon keveset volt a pályán. A német nyolcszor tudott körbemenni a spanyolországi aszfaltcsíkon, és idő előtt kénytelen volt elindulni hazafelé, autójában ugyanis probléma támadt a Renault-motor energiatároló rendszerével.
Turbo caught fire at Vettel's car. The champion won't be able to drive anymore today. Picture via @tgruener pic.twitter.com/O43Z9jgU7o
— Bianca Garloff (@bgarloff) 2014. január 29.
Eközben a Caterham versenygépe sem villogott túlságosan a Renault aggregátjaival: Marcus Ericsson is csak 11 kört tett meg, és 14 másodperces hátránnyal lett hetedik. A svéd versenyzőt Sergio Pérez, valamint Esteban Gutiérrez is maga mögé utasította.
Kettejüknek egyébként szintén nem volt problémamentes a napja, Gutiérrez ugyanis a sóderágyba csúszott, Pérez alatt pedig az 1-es kanyarban megállt a Force India.
Vettel out for the Day, even Perez stopped at first corner with wisps of fire #SkySportF1HD pic.twitter.com/Xm6lEOd8Ru
— Boss™AntonioBoselli (@antonioboselli) 2014. január 29.
Nem túl biztató a Renault számára az sem, hogy harmadik partnercsapatuk, a Toro Rosso ki sem hajtott ma a pályára. Míg tehát a Mercedes-motorral szerelt versenygépek 212 kört futottak ma, a Renault partnercsapatai mindössze 19-et! A Ferrari aggregátjai ma összesen 100 kört tettek meg a Ferrari és a Sauber autóiban.
Délutánra egyébként megérkezett Jerezbe a Marussia új versenyautója is, mely így holnap végre bemutatkozhat a versenypályán.
Funky flo-vis style for @nico_rosberg this time around; is that techno music we hear… #F1 #Jerez pic.twitter.com/iTXqARJsuy
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2014. január 29.
Holnap már a Ferrari másik világbajnoka, Fernando Alonso is autóba ülhet, míg a Mercedesnél ismét Lewis Hamilton lesz szolgálatban. A McLaren versenygépével Kevin Magnussen, míg a Red Bulléval Daniel Ricciardo rója majd a köröket. A Saubernél Adrian Sutil, a Caterhamnél Robin Frijns, a Williamsnél Felipe Massa, a Force Indiánál Daniel Juncadella, míg a Toro Rossónál Jean-Eric Vergne lesz szolgálatban.