Friss hírek

Button elverte a mezőnyt Törökországban

Jenson Button már az első körben átvette a vezetést, és onnantól kezdve irányítása alatt tartva a futamot, fölényes győzelmet aratott a Török Nagydíjon. A Brawn brit pilótája idei hatodik győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. A Red Bull duója állhatott még fel a dobogóra.

Jenson Button már az első körben átvette a vezetést, és onnantól kezdve irányítása alatt tartva a futamot, fölényes győzelmet aratott a Török Nagydíjon. A Brawn brit pilótája idei hatodik győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. A Red Bull duója állhatott még fel a dobogóra.

Button megállíthatatlannak bizonyult a hétvégi Török Nagydíjon, ahol először nem a pole-ból induló versenyző nyerte meg a futamot. A brit pilóta újabb győzelmével 26 pontra növelte előnyét a bajnokságban.

Sebastian Vettel, aki már az első körben elvesztette vezető pozícióját, a harmadik lett Mark Webber mögött, míg Button csapattársa, Rubens Barrichello egy borzalmas délután után feladta a küzdelmet.

Meleg, napos idő fogadta a versenyzőket a szezon hetedik állomásának helyet adó Török Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 32, a pályáé pedig 49 fok volt a rajt pillanataiban.

A pole pozícióból induló Vettel remekül kapta el a rajtot, és simán maga mögött tudta tartani Buttont, azonban már az első körben elvesztette vezető pozícióját, ugyanis egy picit megcsúszott az autója, így brit riválisa elment mellette.

A rajt legnagyobb vesztese a harmadik helyről induló Barrichello volt, aki vélhetően egy technikai probléma miatt csúnyán beragadt, így visszacsúszott a mezőny hátsó régiójába.

Jarno Trulli az ötödikről felugrott a harmadik helyre, ám a második körben Webber visszavette pozícióját, és megkezdte az előtte haladók üldözését.

Az elmúlt három Török Nagydíj győztese, Felipe Massa a rajtnál elment csapattársa, Kimi Raikkönen mellett, akit az élmezőnyből egyedüliként lágy gumikon induló Fernando Alonso, és a BMW-s Robert Kubica is megelőzött.

Miközben Button az élen már majd’ öt másodpercre növelte az előnyét a Red Bull duójával szemben, csapattársa a 12. helyen kemény csatát vívott Heikki Kovalainennel, aki nagyon okosan használta a KERS-t.

A nagy kakaskodásnak végül az lett az eredménye, hogy Barrichello egyik előzési manővere alkalmával megcsúszott, és keresztbe állt, mellyel visszacsúszott a 17. helyre, ahonnan elölről kezdhetett mindent.

A brazil szépen haladt előre, azonban a célegyenesre ráfordító sikánban nekicsúszott Adrian Sutilnak, amit a Brawn első vezetőszárnya bánt, ami egy előre be nem tervezett kiállást vont maga után – mellyel még lehetetlenebb helyzetbe került.

A kiállások első köre után változatlan maradt a sorrend, az egyedüli kavart az okozta, hogy a Red Bull menet közben taktikát váltott, és Vettel tíz körrel kevesebb üzemanyagot kapott, mint az élen álló Button, így a német pilóta néhány kör alatt teljesen ledolgozta közel öt másodperces lemaradását, ám egyszerűen képtelen volt áthámozni magát ellenfelén.

Az energiaital-gyárosok éppen ezért a tervezettnél előbb kiintették Button mögül, mert látták, hogy nem tudja kiautózni magából a maximumot, így inkább rátankoltak autójára, és úgy küldték vissza a pályára, de ezzel csapattársa, Webber elment mellette.

Húsz körrel a vége előtt Button már majd’ 20 másodperccel vezetett Webber előtt, és senkitől sem zavartatva autózott az élen, kicsit unalmassá téve a versenyt – amit már többen felróttak neki az elmúlt időben, mire csak annyit mondott, sajnálja, de erről inkább a többiek tehetnek, akik nem tudják felvenni vele a versenyt.

Az utolsó kiállások után már nem változott a sorrend. Button nem hogy visszavett volna utolsó etapjában, az utolsó körökig tovább növelte a különbséget a Red Bull duójával szemben, akik a végén nagyon közel kerültek egymáshoz Vettel eltolt kiállása miatt.

Button ezzel idei hatodik futamgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a bajnokságban, ami lassan eldőlni látszik, pedig még csak a szezon felénél sem járunk. Vettel ugyan megérkezett csapattársa nyakára, ám Webber végül megtartotta második helyét.

A negyedik Trulli lett a Toyotával, akit a Williams versenyzője, Nico Rosberg követett a harmadik helyen, míg a pontszerzők sorát Massa, Kubica, és Glock zárt a másik Toyotával.

A Ferrari világbajnoka, Raikkönen éppen hogy csak lecsúszott a pontszerzésről. A finn pilótát a kétszeres világbajnok Alonso követte a 10. helyen, akinek a forgalommal gyűlt meg a baja, míg a McLaren duója, Hamilton és Kovalainen csak a 13., illetve a 14. helyen végzett.

A Brawn idei első kiesését könyvelhette el, miután a bajnokság második helyén álló Rubens Barrichello tizenegy körrel a vége előtt beállt a boxba, és a mezőny hátsó régiójából feladta a küzdelmet.

Török Nagydíj, verseny:

 1.  Button        Brawn GP-Mercedes     (B)  1h26:24.848
 2.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +     6.714
 3.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +     7.461
 4.  Trulli        Toyota                (B)  +    27.843
 5.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    31.539
 6.  Massa         Ferrari               (B)  +    39.996
 7.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    46.247
 8.  Glock         Toyota                (B)  +    46.959
 9.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    50.246
10.  Alonso        Renault               (B)  +  1:02.420
11.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:04.327
12.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  1:06.376
13.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +  1:20.454
14.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +     1 kör
15.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     1 kör
16.  Piquet        Renault               (B)  +     1 kör
17.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  +     1 kör
18.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: Button, 1:27.579

Kiesők:

Barrichello   Brawn GP-Mercedes     (B)    49
Fisichella    Force India-Mercedes  (B)    5

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!