Buttonnak a visszalépés jelentette a megoldást - F1VILÁG.HU

Buttonnak a visszalépés jelentette a megoldást

HIRDETÉS

A régi beállításokhoz való visszatérés, valamint a vezetési stílussal való alkalmazkodás volt a kulcsa annak, hogy Jenson Button, a McLaren versenyzője újra elkapja a fonalat az MP4-27-es versenygéppel.


A régi beállításokhoz való visszatérés, valamint a vezetési stílussal való alkalmazkodás volt a kulcsa annak, hogy Jenson Button, a McLaren versenyzője újra elkapja a fonalat az MP4-27-es versenygéppel.

Ezt maga a 2009-es év világbajnoka árulta el kedden. A brit pilóta jó formában kezdte az idei szezont, a Kínai Nagydíj, valamint a németországi megmérettetés között azonban mindössze hét pontot gyűjtött, ezzel jelentős hátrányba került a világbajnoki küzdelemben.

Button elárulta, valójában már Valenciában sikerült jelentős javulást elérnie, ám végül csak Hockenheimben, a McLaren vadonatúj fejlesztési csomagjának debütálásakor sikerült megmutatnia, felülkerekedett a problémákon.

„Valencia, illetve a Brit Nagydíj után magabiztosnak éreztem magam az autóban, és úgy éreztem, jó munkát végzek, egyszerűen csapatként nem volt meg a tempónk” – mondta Button.

„Ezen versenyek előtt jobbára az volt a helyzet, hogy kipróbáltunk új dolgokat az autóval, melyek egyértelműen nem működtek, és nem is voltam elégedett az egyensúllyal. A legrosszabb versenyek Monacóban és Kanadában voltak. Nehéz volt, de amikor az ember olyan hosszú ideje versenyez, mint én, tudja, megvannak az okai annak, ha nincs meg a tempó, és azt gondolom, sokat megoldottunk ezekből a problémákból.”

„Sok dologgal kapcsolatban visszaléptünk arra, amit egy kicsit már jobban ismertünk, és Valenciában már sokkal elégedettebb voltam a versenyautóval – egyszerűen csak nem sikerült elérni azt az eredményt, ami szerettünk volna, és valójában semmi sem jött össze.”

Button hozzátette, a Pirelli abroncsaival kapcsolatban felmerült problémák miatt indult el rossz irányba csapat.

„Nagyon nehéznek találtam az abroncsok megértését, emiatt próbáltunk ki néhány új dolgot Kanadában és Monacóban. Úgy éreztem, muszáj jobb irányt találni a gumikkal, de végül nem működtek azok a dolgok, melyeket kipróbáltunk.”

„Úgyhogy Valenciában visszaléptünk azokhoz a dolgokhoz, melyeket az év elején alkalmaztunk, és ez volt az a pillanat, amikor versenyképesebbek lettünk. Úgy értem, én lettem sokkal versenyképesebb csapaton belül – Lewishoz [Hamilton] viszonyítva, nem pedig a Ferrarihoz, a Mercedeshez és a Red Bullhoz.

Hirdetés

A McLaren versenyzője elmondta, főként a Pirelli-gumik működtetésével gyűlt meg a baja a szezon első felében, mivel közismerten sima vezetési stílusa nem fekszik az idei vegyületeknek.

„Idén a legtöbb problémát az okozta, hogy a megfelelő tartományban működtessük a gumikat. Az ember megpróbál óvatosan bánni velük, de aztán kiesnek ebből a bizonyos működési tartományból, és végül jobban károsodnak, mintha ebben a tartományban tartaná őket, és agresszíven bánna velük.”

„Szóval nagyon nehéz dolgunk volt, különösen nekem, mivel az én vezetési stílusom nem igazán fekszik ezeknek az abroncsoknak – szóval egy kicsit alkalmazkodnom kellett.”

„Az autó mindenféle körülmény közepette jó, ha sikerül üzemi hőmérsékletre melegíteni a gumikat, és azok működnek is rendesen. A probléma az, hogyha nincs meg a megfelelő hőmérséklet, akkor sehol sem vagyunk – ez pedig érthetetlen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Buttonnak a visszalépés jelentette a megoldást
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt
Colapinto 50 G-s ütközést szenvedett el, orvosok döntenek a rajtengedélyéről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!