Nem volt szükség különleges adottságokra ahhoz, hogy a Brazil Nagydíj óta lássuk, az utolsó néhány 2024-es Forma-1-es versenyhétvégére súlyos helyzetbe került a Williams. A brit istálló messze a legtöbb baleseti kárt szenvedte el a mezőnyből, aminek következtében a Katari Nagydíjon ott tartanak, hogy Franco Colapinto esetében egy régebbi futóműkialakítást voltak kénytelenek elővenni.
Ennek következtében az újonc pilóta csak az utolsó rajthelyet szerezte meg a pénteki sprintkvalifikáción, hátránya a közvetlenül előtte záró Zhou Guanyuhoz képest is közel fél másodperc volt.
„Nyilván mindig vannak területek, amelyeken a köridő érdekében lehetne javítani, és mindig vannak szakaszok, ahol egy kicsit több teljesítményt lehet találni, de jelenleg nehéz helyzetben vagyunk az autóval és az alkatrészekkel. Dolgozunk azon, hogy javítsunk rajta, de nem túl rózsás a helyzet” – fogalmazott röviden a helyzet kapcsán Colapinto.
A Williams számára az összeszorított fogakkal történő túlélés az egyetlen megoldás a problémára, hiszen a sűrű menetrend mellett a költségplafon sem teszi számukra lehetővé, hogy sorra gyártsák az alkatrészeket, ráadásul a szezon leintése után egyébként sem használnák azokat.