Costa az elmúlt években a Mercedes főmérnökeként tevékenykedett, nemrég azonban bejelentette, az idei szezont követően azonban távozik a csapattól, és a Dallara technikai igazgatójaként folytatja pályafutását, hogy több időt tölthessen el családjával Olaszországban.
Aldo Costa korábban technikai igazgatója volt a Ferrarinak – az ő sedégletével szerezte meg a csapat máig utolsó egyéni világbajnoki címét Kimi Räikkönennel 2007-ben.
Az 58 éves szakember szerint a Ferrarinál hatalmas nyomást nehezedik az ott dolgozók vállára.
„Amikor 2012-ben megérkeztem a Mercedeshez, hamar rájöttem arra, hogy nagyon más a légkör itt – nagyon pragmatikus és jól működő, nincs jelen politika és dráma. A Mercedesnél minden úgy történik, hogy a munkavállalók a lehető legjobban fejlődni tudjanak saját pozícióikban” – magyarázta Costa.
„A Ferrarinál pedig folyamatos megfigyelés alatt vagy. A média nyomást gyakorol rád, akárcsak a tifosi és a részvényesek – még a barista is ott van, hogy nyomást gyakoroljon rád, miközben a reggeli eszpresszódat csinálod!”
Hasonlóképp vélekedik a Ferrari korábbi mérnöke, a jelenleg a McLarennél dolgozó Andrea Stella is.
„A Ferrarinál nem hiányzik semmi, ami a világbajnoki címért való küzdelemhez szükséges. Semmi olyan, ami az angoloknak megvan, az olaszoknak viszont nincs a felszereléseket, a szakemberek tudását illetően, illetve arra vonatkozóan, hogy miképp is működik a csapat” – mondja Stella.
„A nagy különbség számomra az, hogy Angliában a Forma-1 egy munka. Nyilván komolyan veszik, de mégiscsak egy munka. Olaszországban a munkád bizonyos értelemben üldöz téged. Amikor kilépsz az irodából, nem tudod magad mögött hagyni a munkát. Elmész egy bárba vagy egy étterembe, és a pincér tudni akarja, mikor nyer újra a Ferrari. Reggel kinyitod az újságot, és mindig találsz cikket a Ferrariról.”
„Szerintem csak idő kérdése, és a Ferrari újra világbajnok lesz. De mivel ez újra és újra elmarad, hatalmas a nyomást.”