A Red Bull Racing versenyzője, David Coulthard figyelmeztetett, az alacsony leszorító erőt generáló aerodinamikai konfiguráció és a slick abroncsok bevezetése nem lesz elég ahhoz, hogy látványosabb legyen a sport a 2009-es idényben.
A Red Bull Racing versenyzője, David Coulthard figyelmeztetett, az alacsony leszorító erőt generáló aerodinamikai konfiguráció és a slick abroncsok bevezetése nem lesz elég ahhoz, hogy látványosabb legyen a sport a 2009-es idényben.
Coulthard egyike volt azon versenyzőknek, akik kipróbálták a 2009-es leszorító erőt szimuláló aerodinamikai csomagot a slick gumikon a múlt heti tesztprogramon a spanyolországi Barcelonában.
A skót pilóta ugyan elmondta, hogy a mechanikai tapadás komoly szerepet kap majd a jövőben, hogy minél közelebb kerülhessenek egymáshoz a versenygépek az íveken, úgy gondolja, ennél jóval többre lenne szükség ahhoz, hogy könnyebb legyen az előzés a versenyeken.
“Nagyobb volt a mechanikai tapadás, mint azt korábban gondoltam, a futófelület is megnőtt, ami a kanyarokban nagyobb tapadást biztosít, míg az aerodinamikának jóval kisebb szerep jutott” – mondta David az Autosportnak.
“Azonban úgy gondolom, hogy ez önmagában nem elég ahhoz, hogy közelebb hozza a versenygépeket. Mikor Kanadában vagy Monacóban versenyzünk, szintén kis leszorító erőt generáló csomaggal, akkor is szenvedünk a gyenge tapadás miatt, ha közel vagyunk az előttünk haladóhoz.”
Coulthard azokkal sem ért egyet, akik szerint az új szabályok bevezetésével drámaian megváltoznak majd az erőviszonyok, ugyanis véleménye szerint az élcsapatok, mint a Ferrari, továbbra is előnyben maradhatnak a többiekkel szemben.
“Az alacsonyabb leszorító erő következtében megnő az autók végsebessége, ami azt jelenti, hogy annál gyorsabb lesz valaki, minél több leszorító erőt veszít. Mivel a Ferrari már így is nagyon gyors az egyenesekben, motorerejének, és kiváló aerodinamikai hatékonyságának köszönhetően, a leszorító erő csökkenésével még gyorsabb lesz, és előnye megmarad majd a többiekkel szemben” – tette hozzá Coulthard.