A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli úgy döntött, csupán kis mértékben változtat kemény keverékű abroncsán a 2013-as bajnokság hátralévő részére – a vállalat a hét elején Milánóban ülésezett.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli úgy döntött, csupán kis mértékben változtat kemény keverékű abroncsán a 2013-as bajnokság hátralévő részére – a vállalat a hét elején Milánóban ülésezett.
A szezon első versenyeit követően rengeteg kritika érte a Pirellit, és főleg a világbajnoki címvédő Red Bull Racing erőltette azt, hogy a gyártó mihamarabb változtasson idei gumikeverékein.
A Pirelli azonban már korábban jelezte, a csapatok többsége elégedett az idei abroncsokkal, így, ha változtat is, csak kis mértékben.
Az olasz gumigyártó vezérkara a héten Milánóban alaposan kielemezte az eddig látottakat, és végül úgy döntött, csak a kemény keverékű abroncsok összetételén változtat annak érdekében, hogy az szélesebb tartományban legyen képes üzemelni, az európai versenyhelyszíneken ugyanis jóval hűvösebb időjárási körülmények várhatóak, mint például Malajziában vagy Bahreinben.
„Miután kiértékeltük az első négy versenyen látott gumiteljesítményt, úgy döntöttünk – az összes csapattal konzultálva –, hogy Spanyolországtól kezdve változtatunk a kemény keveréken, ahogy tettük azt két éve is Barcelonában, amikor szintén egy új összetételű kemény abroncsot vezettünk be a bajnokság hátralévő részére” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.
„Ez a verzió sokkal közelebb van a 2012-ben használt kemény keverékhez, a célunk ugyanis az volt, hogy lehetőséget adjunk a csapatoknak arra, hogy több stratégiai lehetőséget biztosítsunk a többi keverékkel együtt, melyek változatlanok maradnak.”
A Forma-1 csapatai Barcelonában próbálhatják majd ki először az új vegyületet, melyet a gyártó a közepes keverékkel párosít majd.
A Pirelli mindeközben megerősítette azt is, hogy Monacóban a lágy- és szuperlágy, míg Kanadában a szuperlágy és a közepes vegyület lesz használatban.