Friss hírek

„Csak a pénzről szól” – a versenyzők sajnálnák Spa elvesztését

Bár hivatalos közlés erről még nem érkezett, a Forma-1-es paddockban nyílt titokként kezelik, hogy a nyári szünetet követő Belga Nagydíj hosszú ideig utoljára fog szerepelni a naptárban.

A spa-francorchamps-i versenypálya sajátos hangulatával, hagyományaival és karakteres vonalvezetésével a rajongók és a pilóták között is nagy népszerűségnek örvend, ám a régóta rebesgetett veszély, miszerint a helyszín anyagi nehézségek miatt elveszítheti helyét az F1-es naptárban, úgy tűnik, a jövő évtől valósággá válik. Stefano Domenicali, a Forma-1 ügyvezető igazgatója a napokban közölte, hogy a végleges 2023-as versenynaptár várhatóan október első felére áll össze. Bár valószínűleg rekordhosszú, 24 nagydíjhétvégéből áll majd a menetrend, a jelek szerint Spa már nem lesz közöttük.

„Anyukám Belgiumból származik, szóval félig flamand vagyok. A helyszín ugyanannyira a hazai pályám, mint Silverstone” – számolt be a pályához való érzelmi kötődéseiről Lando Norris.

„Kár lenne érte, hiszen az F1 legendás helyszínéről van szó. Ugyanolyan, mint Monaco, és amennyire én tudom, ők nem is fizetnek a versenyért, és így is a naptárban vannak. Szerintem Spának is mindaddig a naptárban kellene maradnia, amíg a Forma-1 létezik. Szomorú lennék, ha elveszítenénk, de a helyzet az, hogy napjainkban már sok minden csak a pénzről szól.”

A pálya az elmúlt év során komoly renováción esett át, elsősorban az Eau Rouge és a Raidillon környékén, reagálva a közelmúltban azon a szakaszon történt ijesztő, olykor halálos kimenetelű balesetekre, amelyek több sorozatot is érintettek. A felújítások a korlátokat és a bukótereket érintették, a pálya vonalvezetése nem változik.

„Nem gondolom, hogy ennek bármi köze is van ahhoz, hogy biztonságosabbá kellett tenni a pályát” – elmélkedett Spa ingadozó helyzetéről Pierre Gasly. „De egyszerűen nem tudom elhinni, hogy Spa évekre kikerüljön a naptárból. Mindenképpen megérdemelné a helyét. Személy szerint a kedvenc pályámnak tartom, elképesztő rajta vezetni. Majd meglátjuk, mi történik, de szeretném azt hinni, hogy még éveken át járni fogunk oda.”

Idén az esetleges hattyúdal mellett amiatt is fokozott várakozások előzik meg a Belga Nagydíjat, mert a tavalyi versenyt csak a statisztikák szerint rendezték meg, valójában azonban egyetlen biztonsági autó mögött megtett kör után a tarthatatlan esőzésre hivatkozva lefújták, és a rajtsorrend alapján a pontok felét osztották ki.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!