Csak jövőre versenyez a dupla DRS-sel a Lotus

A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.


A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.

A brit istálló egy ideje már kísérletezik az újítással, a nehézségek miatt azonban éles körülmények között még nem sikerült bevetnie azt.

A Lotus úgy tervezi, a fiatal versenyzők tesztjén, Abu Dhabiban tovább folytatja majd a munkát a dupla DRS-sel, ám nincs garancia arra, hogy élesben is bevetik azt az idei szezonban.

„Úgy tervezzük, hogy tovább dolgozunk azon, hogy megértsük, hogyan tudnánk kiszámíthatóan használni annak érdekében, hogy a versenyeken is bevethessük” – mondta James Allison technikai igazgató.

„Úgy gondolom, az eddigi nehézségek miatt optimisták lennénk, ha azt gondolnánk, még idén, a hátralévő versenyeken használni tudjuk a rendszert.”

A DRS-rendszerrel ellentétben viszont hatásosnak bizonyult a Lotus új Coanda-kipufogója. Bár az eszköznek hála az E20-as versenygépek jobb aerodinamikai tapadással rendelkeznek, a motorerő csökkenésére még próbál megoldást találni a csapat.

„Nem a végsebességgel van gond, hiszen azt a hátsó szárny megfelelő beállításával bárhol elérhetjük. A motorerő az, amit vissza kell nyerni. A Coanda-kipufogó első változata ebben a tekintetben hátrány. Viszont arra számítunk, hogy a Renault segítségével Abu Dzabiban az elvesztett motorerő mintegy egyharmadát visszanyerhetjük, később pedig akár a felét is.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS