Az olasz istálló jó formában teljesített a téli teszteken, a szezonkezdet mégis kiábrándítóan alakult számára: miközben a Mercedes sorban nyerte a versenyeket, Sebastian Vettelék képtelenek voltak futamgyőzelmet szerezni.
Arról már korábban is írtunk, a Ferrarinak voltak bizonyos korrelációs problémái a szezon kezdeti szakaszában – magyarán, a szimulátorban látottak nem nyertek megerősítést a versenypályán.
|
A Le Castellet-i paddockban viszont most azt pletykálják, ez a probléma sokáig rejtve maradt a Ferrari mérnökei előtt, ami több tizedmásodpercükbe került az évad első versenyein.
A Ferrari a Francia Nagydíjra egy vadonatúj első szárnnyal érkezett – úgy tudni, ennek tesztelése során figyeltek rá egy furcsa anomáliára, mely felfedte, hogy az autó aerodinamikai beállításait nem megfelelő irányvonalak mentén lőtték be, és ez a szezon eddigi szakaszában végigkísérte az istállót.
Amikor a hibát reprodukálták a szimulátorban, a csapat tesztpilótája azt vette észre, hogy a barcelonai versenypályán 3 tizedmásodperccel lassabb kört tud csak autózni. Mindez pedig azt jelenti, hogy az év eddigi versenyein a Ferrariban lett volna még mintegy 3 tizedmásodpercnyi tartalék, ám a korrelációs problémák miatt ezt nem tudták kihozni az autókból.
A 3 tizedmásodperc Barcelonában a pole-kör 0,398%-át jelenti – ha ezt az értéket vesszük alapul, a Ferrari versenyzői sokkal jobban szerepelhettek volna az idei időmérőkön, mely természetesen nagyban hozzájárult volna a jobb szerepléshez a versenyeken is.
Mindez persze csak feltevés, a Ferrari részéről természetesen nem érkezett megerősítés erre vonatkozóan, ám azt mindenképpen érdemes lesz megfigyelni, hogy a probléma feltárása után a maranellóiaknak sikerült-e szemmel látható mértékben javítaniuk a teljesítményen.