A Ferrari a tél időszakban mindent megtesz azért, hogy felülkerekedjen azokon a problémákon, melyek 2019-ben hátráltatták őket: a csapat SF90-es kódjelű versenyautója az egyenesekben igazán gyors volt, a kanyarokban azonban nem rendelkezett kellő leszorítóerővel, és a Pirelli abroncsait sem tudta megfelelően használni.
Az elmúlt évet látva tehát nem a Ferrari a 2020-as év favoritja, ezzel Mattia Binotto csapatfőnök is tisztában van.
„Ahhoz, hogy győzelmi szériába kezdjünk, és stabilan a Mercedes elé kerüljünk, őszintén szólva még néhány évre szükség lesz. De tudom, hogy a Ferrarinál erkölcsi kötelességünk minden évben megpróbálni” – mondta a szakember.
„A célunk ezért az, hogy nagyon jól szerepeljünk 2020-ban – nem akarunk a 2. helyen végezni. Viszont nem megy egyik napról a másikra az, hogy a csapat elérje azt a bizonyos érettséget, megszerezze a tudást és hatékonyságot, ami ahhoz szükséges, hogy minden tekintetben domináljon.”
A Ferrarinál rendkívül komoly anyagi erőforrásokat mozgósítanak annak érdekében, hogy 2021-ben – amikor az új szabályok bemutatkoznak – eredményesek legyenek, és jelenleg is dolgoznak az új szimulátoron – ez azonban egyelőre még nem járulhat hozzá a 2020-es autó fejlesztéséhez.
Úgy tudni, az új modell csak tavaszra lesz kész, így időbe telik, mire tökéletesen elkezd funkcionálni. A 2021-es versenyautó viszont már az új generációs szimulátor segítségével készülhet.