Csalás, amit a Red Bull csinált Kanadában? Marko reagált a vádakra! - F1VILÁG.HU

Csalás, amit a Red Bull csinált Kanadában? Marko reagált a vádakra!

HIRDETÉS
A Kanadai Nagydíjat követően voltak, akik csalással vádolták meg a Red Bull Forma-1-es csapatát, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, dr. Helmut Marko azonban az istálló védelmére kelt.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 09: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 09, 2024 in Montreal, Quebec. (Photo by Chris Graythen/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202406091132 // Usage for editorial use only //

Történt ugyanis, hogy a montreali verseny során, annak 53. körében Sergio Perez a gumifalnak csapta versenyautóját, mely szemmel láthatóan komoly károkat szenvedett — elsősorban a hátulján, hiszen a hátsó terelőszárny félig leszakadt. Ahelyett viszont, hogy Perez leparkolta volna versenyautóját, a Red Bull utasítására visszahajtott a bokszba.

A versenybírók nem sokkal később jelezték is, vizsgálatot indítanak az ügyben, hiszen Perez súlyosan sérült autóval tartózkodott a pályán — ezt pedig tiltják a szabályok. A stewardok annak rendje és módja szerint meg is hallgatták az istálló képviselőit, végül Perez végül 3 rajthelyes büntetést kapott a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjra, míg a Red Bullt 25 ezer eurós, azaz közel 10 millió forintos pénzbírsággal sújtották.

Közleményükben a versenybírók elárulták azt is, a Red Bull a meghallgatáson megerősítette, hogy „a versenyzőt azért utasították arra, hogy hajtson vissza a bokszba, mert igyekeztek elkerülni egy biztonsági autós helyzetet”.

Ha ugyanis pályára küldték volna a Safety Cart, azzal az élen autózó Max Verstappen győzelmét sodorhatták volna veszélybe, így viszont nem kellett attól tartaniuk, hogy Bernd Mayländer és Mercedese összerázza a mezőnyt.

A történtekre persze sokan felkapták a fejüket, a neves F1-es újságíró, Will Buxton például az X nevű (korábban Twitter) közösségi oldalon egy azóta már törölt bejegyzésben azt írta: „Személy szerint úgy gondolom, hogy a csapatra kiszabott büntetések messze nem elegendőek. A csapat elismerte, hogy szándékosan arra utasította Perezt, hogy megszegje a szabályokat, ezzel veszélyeztetve más versenyzőket (ezért létezik a szabály), hogy elkerüljék a biztonsági autó bevetését, mert tudták, hogy az elveheti tőlük a győzelmet. Fordítsuk meg az érvelés eredményét: így lenne egy csapat, mely arra utasít egy versenyzőt, hogy szegje meg a szabályokat, hogy biztonsági autót idézzen elő, ami segít nekik a győzelemben. Ez csak néhány foknyi különbség. Az egyik egy rajtbüntetést és pénzbírságot ér. A másik a 2008-as szingapúri eset.”

Buxton bejegyzésében a 2008-as Szingapúri Nagydíjon történtekre utal, mely a sportág egyik legnagyobb botrányaként vonult be a történelemkönyvekbe: akkor a Renault csapata szándékosan arra utasította Nelson Piquet-t, hogy csapja falnak versenyautóját, hogy ezzel kedvező helyzetbe hozza csapattársát, Fernando Alonsót — aki később meg is nyerte a futamot.

A csalás vádjára reagált dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is, aki az OE24 című lapnak adott interjújában igyekezett az osztrák istálló védelmére kelni.

„Ez már nem vitatéma, elfogadjuk a 3 rajthelyes büntetést” — mondta Marko. „Az adott pillanatban nem tudtuk, milyen súlyos a sérülés az autón. A számunkra rendelkezésre álló kameraállásból nem láthattuk. Szerettük volna, ha Checo továbbmegy, mert ebben a versenyben bármi lehetséges volt. És sosem lehet tudni, mennyi törmelék repül el. Mások is vezettek már súlyosabb sérülésekkel. Lewis Hamilton egyszer három keréken nyert Silverstone-ban.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!