A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Pedro de la Rosa nem tulajdonít különösebb jelentőséget azon feltételezéseknek, melyek szerint akár komoly problémát is okozhat a hibrid rendszer használata az idei évben.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Pedro de la Rosa nem tulajdonít különösebb jelentőséget azon feltételezéseknek, melyek szerint akár komoly problémát is okozhat a hibrid rendszer használata az idei évben.
A spanyol pilóta, aki a McLaren Mercedes tesztversenyzőjeként komolyan kivette a részét az új rendszer kifejlesztésében, és tökéletesítésében, meg van győződve arról, hogy nem okozhat különösebb problémát a nagyfeszültségű eszköz használata a következő idényben.
“Ami a KERS-t illeti, a csapatok az FIA-val karöltve nagyon jó munkát végeztek, hogy megértsék az új eszközt, és azt biztonságossá tegyék” – mondta de la Rosa. “Egyáltalán nem aggódom a KERS miatt. Kezdetben voltak problémáink, történt az a bizonyos eset a BMW szerelővel, ám azóta nem volt gond a rendszerrel.”
“A csapatok elmagyarázták versenyzőiknek a KERS használatával járó kockázatot, és most mindannyian kényelmesen érezzük magunkat” – folytatta a spanyol, aki azért hozzátette, a résztvevőknek mindent meg kel tenniük azért, hogy tovább javítsanak a rendszer biztonságán.
“Az ember mindig tanul. Az elektromossággal az a probléma, hogy nem mindig látod, hol van a gond. Ha valami lángra kap, egyértelműen lokalizálni lehet a problémát, ám az elektromosságot nem lehet látni. A pályabíróknak is tisztában kell lenniük ezzel.”
“Azonban a csapatok kiváló munkát végeztek, és tanultunk a BMW balesetéből.”