Költségplafon-ügy

De Vries félrenyomott egy gombot, de így is mindenkit lenyűgözött

Túl van karrierje első Forma-1-es időmérő edzésén Nyck de Vries, aki a büntetések miatt a mezőny első feléből kezdheti meg debütálófutamát a Williamsszel, ám ettől függetlenül is remek eredménnyel robbant be a rövid felkészülési idő dacára.

Ferrari-pole Monzában ide vagy oda, az Olasz Nagydíj kvalifikációját követően egy újonc hollandot kerülgettek a legtöbben egy mikrofonnal, hiszen De Vries meglepően erős produkciót nyújt első teljes F1-es hétvégéjén. Zűrös előzmények vezettek számára idáig, hiszen a pénteki első edzésen még – tervezetten – az Aston Martin egyik autóját vezette, majd csak nem sokkal a szombati gyakorlás előtt tudta meg, hogy Alexander Albon vakbélműtéte miatt folytatnia is kell a munkát, ám ezúttal már egy Williamsben!

„Amikor megkaptam a hívást a Mercedestől, éppen a Paddock Clubban volt jelenésem, ahol egy cappuccinót iszogatva lazítottam. Szóltak, hogy azonnal menjen le hozzájuk, majd pedig tovább is irányítottak a Williamshez” – vázolta a számára alighanem örökre emlékezetes pillanatokat az időmérő után a 27 éves holland.

Hirdetés
 

„Persze sajnálom Alexet, és remélem, hogy gyorsan felépül, számomra viszont egy rendkívüli lehetőséget eredményezett ez az utolsó pillanatban – hiszen én is csak a harmadik szabadedzés kezdete előtt másfél órával tudtam meg. Nagyon kevés időm volt, hiszen az edzésen is csak két szett gumit használhattam a felkészülésre, és nem is vagyok teljesen boldog, hiszen elkövettem néhány hibát, összességében viszont elégedettek lehetünk azzal, amit elértünk.”

„Nem titok, hogy a Williams csomagja erős ezen a hétvégén, hiszen általában is alacsony az autó légellenállása, ami segít a csúcssebesség terén. Az Aston viszont itt jobban küszködik, mint például Zandvoortban.”

De Vriesnek elsőre sikerült legyőznie csapattársát, Nicholas Latifit, és még úgy is továbbjutott a Q1-ből, hogy leggyorsabb idejét pályaelhagyás miatt törölték. A Q2 végén sem tűnt esélytelennek a következő szakasz elérésére, ám a második sikán előtt elfékezte magát.

„Az utolsó körömet amiatt dobtam el, mert Nicholas kormányát kaptam meg, korábban viszont Alex kormányának kapcsolóit szoktam meg. Véletlenül megnyomtam valamit, amitől a fékerőelőszlás 1,5 százalékkal a hátsó tengely felé tolódott – emiatt blokkoltak a hátsó kerekeim” – magyarázta a történteket De Vries, aki idén egyszer, Barcelonában már vezethette a Williamst az edzésen, akkor is Albon helyén.

A 2019-ben a Forma-2, 2021-ben pedig a Forma-E bajnoki címét megnyerő hollandot az utóbbi évek legnagyobb olyan tehetségeként tartották számon, aki érthetetlen módon kimaradt az F1-es körforgásból, ám most, hogy lehetőséget kapott az élesben való bizonyításra, De Vries esélyei is jobbak lehetnek arra, hogy jövőre akár állandó ülést kapjon a Williamsnél.

„Próbálok nem nagyon gondolni a továbbiakra, és ilyen szoros időbeosztás mellett nem is nagyon van erre lehetőségem” – mondta. „Persze kicsit izgultam, amit éreztem is a gyomromban, de elsősorban én helyeztem a nyomást saját magamra, és ez az oka annak is, hogy nem vagyok teljesen elégedett. Igyekszek kiélvezni a pillanatot, hiszen az első tíz közül rajtolhatok.”

Bár még szombat késő délután is mindenki az FIA által kikalkulált végleges rajtsorrendre várt, a legvalószínűbb sejtés szerint De Vries a 8. helyre állhat fel a vasárnapi rajtrácson.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

De Vries félrenyomott egy gombot, de így is mindenkit lenyűgözött
McLaren: A szezon utolsó köréig eltarthat a harc az Alpine-nal
Binotto: Ha jobban sikerül a rajt, nyertünk volna Szingapúrban
Az Aston Martint is meglepte, hogy szabályszegéssel vádolják

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!