Verstappen a spielbergi verseny 69. körében utasította maga mögé versenyzőtársát, az előzési manőver közben azonban a két autó összeütközött, Leclerc Ferrarija pedig kiszorult a pályáról.
Verstappen végül megnyerte a futamot, Leclerc pedig másodikként futott be, a versenybírók azonban hamarosan jelezték, kivizsgálják az ügyet. A két pilótát nem sokkal később meg is hallgatták, végül meghozták döntésüket.
„A versenybírók megvizsgálták a videóbizonyítékokat, meghallgatták a versenyzőket és a csapatok képviselőit, és a következő döntésre jutottak: A 33-as versenyautó a 16-os versenygép előzésébe kezdett a 69. körben a 3-as kanyarban, mely során kifékezte a 16-os versenyautót.”
„Eközben a 33-as autó a 16-os mellett volt a kanyar bejáratán, és a versenyző teljes mértékben kontrollálta autóját, miközben próbálta megelőzni a 16-os versenygépet belülről.”
„Viszont mindkét versenyautó egymás mellett igyekezett bevenni a kanyart, viszont erre egyértelműen nem volt elegendő hely. A kanyar csúcspontja után, már a kijárat közben a két autó összeütközött. A körülményeket figyelembe véve nem gondoljuk azt, hogy bármelyik versenyző is teljesen, vagy túlnyomó részben okolható az incidensért.”
„Az ügyet versenybalesetnek tekintjük.”
A Red Bull versenyzőjét tehát végül nem büntették az incidens miatt, így Verstappen megtarthatja győzelmét.