Ahogy az várható volt, a Ferrari nem tudta felvenni a versenyt a Mercedesszel a múlt hétvégi Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard versenypályán, mely megőrizte veretlenségét a 2019-es szezonban.
Pedig a Ferrari több újítást is pályára vitt, például továbbfejlesztett első- és hátsó szárnyat, illetve padlólemezt, ezek közül azonban a versenyzők elmondása szerint nem vált be mindegyik.
A Ferrarinál abban bíztak, a fejlesztésekkel nem is feltétlenül a teljesítményen tudnak majd javítani, hanem inkább iránymutatást kapnak arra vonatkozóan, hogy miképp is folytassák az SF90 kódjelű versenyautó fejlesztését.
Arra a kérdésre, hogy végül milyen irányba folytatják tovább, Mattia Binotto csapatfőnök elárulta: „Azt hiszem, végül több leszorítóerőt igyekszünk találni a sebesség rovására.”
„Még ha az autó nem is lesz túl hatékony, több lesz a leszorítóerő ahhoz, hogy működésre bírjuk a gumikat. Ezt az irányt választjuk. A szombati időmérőn láttuk, hogy mennyire nehéz működtetni az abroncsokat. Ez pedig olyasvalami, amire most nagy hangsúlyt fektetünk.”
A Ferrari remek végsebességet tudott produkálni az eddigi versenyeken, a kanyarokban azonban egész egyszerűen képtelen volt tartani a lépést a Mercedesszel. Charles Leclerc Franciaországban a 3., Sebastian Vettel pedig csak az 5. helyen ért célba.
„Nem lehetünk elégedettek” – mondta Binotto.
„Csak akkor lehetünk azok, ha gyorsabbak leszünk az összes versenytársunknál. De tudjuk, hogy eleve nehéz hétvégére számítottunk itt, a Paul Ricardon. Egyáltalán nem számítottunk arra, hogy itt csökkenteni fogjuk a hátrányunkat. Hoztunk néhány újítást, ezek némelyike működött, más nem.”
„Persze mindig sajnálatos, ha valami nem működik. Van egy kis házi feladatunk ebből a szempontból, de ez is jól mutatja, hogy van még lehetőségünk az autó fejlesztésére. Legalább azt kezdjük már látni, hogy az irány jó, amerre elindultunk.”