Friss hírek

Drasztikus lépés a Red Bullnál, újra töréstesztre kell vinni az autót!

Német sajtójelentések szerint drasztikus lépésre szánta rá magát a Red Bull Forma-1-es csapata, emiatt pedig arra lesz szükség, hogy újabb, komoly költségekkel járó törésteszteknek vesse alá idei, RB18-as kódjelű versenyautóját.

2022-re 795 kg-ban határozták meg az új generációs Forma-1-es versenyautók minimumsúlyát, a csapatok lobbija után azonban ezt végül 798 kg-ra emelték. A mezőny tagjai azonban még így is küszködtek azzal, hogy ezen minimumsúly közelébe kerüljenek, így a legtöbb istálló jócskán túlsúlyos versenyautóval vágott neki a bajnokságnak. A hírek szerint csupán az Alfa Romeónak sikerült a súlyhatár alá kerülnie a tesztidőszakban. A szezon első felében pedig láthattuk, milyen súlycsökkentő megoldásokhoz folyamodtak a csapatok, számos istálló még a fényezést is „lekaparta” autójának bizonyos elemeiről.

Úgy tudni, a mezőnyben lévő versenyautóknak legalább a fele még mindig a minimumsúly felett van, ezek közé tartozik a Red Bull RB18-asa is. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója nemrég egy interjúban helyeselt arra a kérdésre, hogy idei autójuk 0-5 kg közötti felesleggel rendelkezik, noha ezen a téren azért sikerült jelentős előrelépéseket tenniük a szezonkezdet óta.

Hirdetés
 

A Hungaroring paddockjában mindenesetre az a hír járta, a Mercedes autója 8, a Red Bullé 7, a Haasé és a McLarené 3, az Alpine-é pedig 2 kg-mal haladja meg a súlyhatárt – a Ferrariról és az AlphaTauriról viszont nincsenek információk, noha a feltételezések szerint nekik is van még tennivalójuk e tekintetben.

A Red Bullnál úgy gondolják, a Ferrari F1-75-ös modellje közel van a súlyhatárhoz, az energiaital-gyárosok szerint pedig körönként akár 2-3 tizedmásodpercet is jelenthetne az, ha meg tudnának szabadulni saját súlyfeleslegüktől. Az osztrákok éppen ezért drasztikus lépésre szánták rá magukat: egy könnyebb monocoque-ot építenek, ami nemcsak fejlesztési és gyártási költségekkel jár, az új váznak ugyanis át kell majd esnie a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjein, illetve statikus terheléses tesztjein.

A Red Bull állítólag 2 millió dolláros extra költséggel számolhat emiatt, ami a költségplafon idejében meglepő húzásnak tűnhet. Érdekes ugyanakkor, hogy van még egy csapat, mely ugyancsak egy új alvázat homolgizáltatna – ám az nem a Mercedes: „Túl drága lenne. Nemcsak a töréstesztek miatt. Három kasztnit kell építeni, és ezek kétmillióba kerülnek” – mondják a németek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Drasztikus lépés a Red Bullnál, újra töréstesztre kell vinni az autót!
Sainz figyelmeztet, előbb-utóbb valaki meg fog sérülni!
Verstappen inkább Japánban nyerné meg a világbajnoki címet
Hamilton sajnálja az F1-rajongókat Verstappen dominanciája miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!