A koronavírus-járvány a Forma-1 világát is alaposan felforgatta – az év első 10 versenyét törölni kellett, és számos intézkedést kellett hozni annak érdekében, hogy pénzt spóroljanak a csapatok, ennek ugyanis rendkívül komoly jelentősége van a mostani krízisben.
Ennek megfelelően egy évvel elhalasztották a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését, jövőre pedig kvázi az idei autókat használja majd a mezőny.
Jelen pillanatban úgy tűnik, a Forma-1-es világbajnokság július elején, Ausztriában rajtolhat el: nyáron európai versenyekkel kezdődne a szezon, majd Ázsia, Amerika és a Közel-Kelet felé venné az irányt a mezőny.
A cél, hogy 15-18 versenyt megrendezzenek 2020-ban – de vajon mi történik akkor, ha egyetlen futamot sem sikerül megtartani?
„Akkor olyan alapvető kérdéseket kell feltennünk a kereskedelmi jogok birtokosának, hogy hogyan fog kinézni a Forma-1 a jövőben?” – mondta Jean Todt, az FIA elnöke az Auto Motor und Sport című német lapnak.
„A legrosszabb eseteben az a Forma-1, amit ma ismerünk, nem létezne tovább. Egy kivételek nélküli, 50 millió dolláros költségvetési plafonnal már nem olyan lenne, mint eddig. Teljesen új Forma-1 jönne létre. Egy „szuper Forma-2”.”
A költségvetési plafont egyébként mindenképpen bevezetik jövőre – csupán annak mértékéről nincs még döntés. Eredetileg 175 millió dollárban határozták meg a korlátot, a krízis miatt azonban ezt csökkenteni fogják.
A nagycsapatok – a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes – évi 150 millió dollárnál állna meg, a kisebb alakulat – és egyébként a McLaren is – ennél még lejjebb szorítaná azt.