Tsunoda és Verstappen a zárónap utolsó szakaszában jó kis „csatát” vívott egymással, folyamatosan futották a jobbnál jobb köröket. Végül Verstappen lett a leggyorsabb, 93 ezredmásodperccel megelőzve a testvércsapat ifjú újoncát.
Tsunoda és az AlphaTauri teljesítménye sokak figyelmét felkeltette, később azonban kiderült, volt némi turpisság a japán pilóta gyorskörében!
Élesszemű rajongók ugyanis kiszúrták, hogy Tsunoda időmérő-szimulációi során már jóval a DRS-zóna előtt kinyitotta versenyautójának hátsó szárnyát.
A bahreini pálya utolsó DRS-zónája a célegyenesben található, és 170 méterrel az utolsó kanyar kijáratától kezdődik. Tsunoda azonban már jóval ezt megelőzően elkezdte használni a DRS-rendszert.
A trükköt nemcsak egy körön alkalmazta az AlphaTauri versenyzője, a belső kamerás felvételek alapján rendre élt vele, amint kiegyenesítette autóját az utolsó kanyarból kijövet.
Az adatok ugyancsak alátámasztják, hogy ez bizony előnnyel járt Tsunoda számára: a japán versenyző volt a leggyorsabb a pálya célegyenesében 322 km/h-val. 3 km/h-val ért el nagyobb végsebességet, mint a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc.
A McLaren versenyzője, Lando Norris egyébként egy kicsit oda is szúrt az Instagramon, miután Tsunoda bejegyzésében azt írta, „nagyon sima nem volt versenyszimulációkkal és időmérő-szimulációkkal”. Norris hozzászólt a posthoz, azt írta: „És mi a helyzet a DRS-sel?”.
Mivel a Forma-1-es tesztek nem számítanak hivatalos F1-es hétvégének, nincsenek korlátozások a DRS-rendszer használatára. Mindez azt jelenti, hogy Tsunoda köre abszolút érvényes marad – bár kétségkívül félrevezető információkat ad a versenyző és az autó teljesítményével kapcsolatban.