DRS-trükkel remekelt Tsunoda az F1-es teszten - F1VILÁG.HU

DRS-trükkel remekelt Tsunoda az F1-es teszten

HIRDETÉS
Trükkös DRS-használattal szerepelhetett annyira jól a Forma-1-es csapatok bahreini tesztjének zárónapján Yuki Tsunoda. A japán versenyző Max Verstappentől alig maradt le, most azonban kiderült a turpisság.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 14: Yuki Tsunoda of Scuderia AlphaTauri and Japan  during Day Three of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 14, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // SI202103140280 // Usage for editorial use only //

Tsunoda és Verstappen a zárónap utolsó szakaszában jó kis „csatát” vívott egymással, folyamatosan futották a jobbnál jobb köröket. Végül Verstappen lett a leggyorsabb, 93 ezredmásodperccel megelőzve a testvércsapat ifjú újoncát.

Tsunoda és az AlphaTauri teljesítménye sokak figyelmét felkeltette, később azonban kiderült, volt némi turpisság a japán pilóta gyorskörében!

Élesszemű rajongók ugyanis kiszúrták, hogy Tsunoda időmérő-szimulációi során már jóval a DRS-zóna előtt kinyitotta versenyautójának hátsó szárnyát.

A bahreini pálya utolsó DRS-zónája a célegyenesben található, és 170 méterrel az utolsó kanyar kijáratától kezdődik. Tsunoda azonban már jóval ezt megelőzően elkezdte használni a DRS-rendszert.

A trükköt nemcsak egy körön alkalmazta az AlphaTauri versenyzője, a belső kamerás felvételek alapján rendre élt vele, amint kiegyenesítette autóját az utolsó kanyarból kijövet.

Az adatok ugyancsak alátámasztják, hogy ez bizony előnnyel járt Tsunoda számára: a japán versenyző volt a leggyorsabb a pálya célegyenesében 322 km/h-val. 3 km/h-val ért el nagyobb végsebességet, mint a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc.

A McLaren versenyzője, Lando Norris egyébként egy kicsit oda is szúrt az Instagramon, miután Tsunoda bejegyzésében azt írta, „nagyon sima nem volt versenyszimulációkkal és időmérő-szimulációkkal”. Norris hozzászólt a posthoz, azt írta: „És mi a helyzet a DRS-sel?”.

Mivel a Forma-1-es tesztek nem számítanak hivatalos F1-es hétvégének, nincsenek korlátozások a DRS-rendszer használatára. Mindez azt jelenti, hogy Tsunoda köre abszolút érvényes marad – bár kétségkívül félrevezető információkat ad a versenyző és az autó teljesítményével kapcsolatban.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!