Friss hírek

Durván pattogott a Ferrari, Leclerc elárulta, lelassította-e ez Melbourne-ben

A Ferrari Forma-1-es csapatát is jelentős mértékben érintette a „delfinezés” a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, versenyautójának teljesítményére azonban nem volt jelentős hatással a jelenség.

Már a pénteki szabadedzéseken látszott, a Ferrari F1-75-ös kódjelű versenyautója jelentős mértékben pattog a melbourne-i pálya egyeneseiben, a jelenség pedig a vasárnapi versenyen is megfigyelhető volt Charles Leclerc esetében. A monacói mindazonáltal pazar teljesítményt tudott nyújtani, és a pole-ból indulva megnyerte az Ausztrál Nagydíjat.

A versenyt követően természetesen megkérdezték a monacói pilótát arról, számára mennyire volt zavaró a versenyautó túlzott pattogása.

„Ami azt illeti, jelen volt… Viszont nem tudom, miért, de én annyira nem vagyok érzékeny rá. A belső kamerás felvételeken rendkívül rossznak tűnik a dolog. Természetesen érzem is. De annyira nem zavar a teljesítmény szempontjából, legfeljebb a 9-es kanyarban egy kicsit” – mondta a monacói versenyző. „De nagyon pattog az autó. Határozottan olyasvalami ez, amit meg akarunk oldani, mert nem segít bennünket a következetességben. Ha ugyanis néha a kanyarban pattog az autó, az problémát okozhat. Szóval dolgoznunk kell rajta.”

„Ezúttal nem volt vele probléma, vagyis nem tudtam volna gyorsabb lenni, ha nincs a delfinezés. Az újraindítás egy kicsit nehéz volt, mert az 1-es kanyar előtt pattogott az autó. Szóval nem tud az ember olyan magabiztosan fékezni az 1-es kanyar előtt. De minden rendben volt. Csupán nem volt annyira kényelmes 58 kört teljesíteni így.”

A Mercedes mindeközben jelentősen megszenvedi a delfinezést, az ugyanis a csapat számos problémájának okozója. Az istállót irányító Toto Wolff elárulta, számukra miért okoz rengeteg gondot az autó pattogása.

„A mi pattogásunk rosszabb abból a szempontból, hogy mi magunkkal visszük a kanyarokba, a nagy tempós kanyarokba is” – mondta a szakember Ausztráliában. „Látható, hol veszítünk teljesítményt. Ha megnézzük, az első szektorban nagyon versenyképesek vagyunk, mint ahogy a második szektorban is erős teljesítményt nyújtunk.”

„A hármas szektorban, a 9-es, 10-es és 12-es kanyarban viszont mindent elveszítünk. Majdhogynem 1 másodpercet ebben a pár kanyarban.”

A Mercedes viszont nem csupán az autó túlzott pattogása miatt szenved – erről is Wolff beszélt még a szombati időmérő után.

„A pattogás megszüntetése azt jelenti-e majd, hogy hirtelen csodálatos módon felszabadul 1 másodperc az autóból? Nem, biztosan nem. Sok apró javulást tudunk elérni, például a súly, és néhány más optimalizálható dolog tekintetében.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!