A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint nem tenne jót a királykategóriának, ha a széria korábbi gumiszállítója, a Michelin visszatérne.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint nem tenne jót a királykategóriának, ha a széria korábbi gumiszállítója, a Michelin visszatérne.
A francia gyártó motorsport-igazgatója, Pascal Couasnon a minap egy interjúban arról beszélt, szívesen visszatérnének a Forma-1-be, ha a sportág technikai szabályai némiképp átalakulnának.
A Forma-1 jelenlegi kizárólagos gumiszállítója a Pirelli, melynek szerződése 2016 végén jár le. A Michelin kész beadni pályázatát, ám visszatérését feltételekhez köti: például a 18 colos kerekek bevezetéséhez, valamint a tartósabb gumik gyártásához.
Ecclestone-t azonban nem érdeklik ezek a javaslatok.
„A Pirelli jelenleg olyan periódusban van, amikor is pontosan tudja, mit akar” – mondta a 84 esztendős üzletember.
„Ez soha nem könnyű nekik, hiszen, ha gyártanak egy olyan gumit, ami a határokat feszegeti, akkor – ahogy azt tudjuk – kapnak hideget-meleget. Ugyanakkor viszont fel vannak készülve erre.”
„Minden, amit a Michelin csinálna, hogy egy ultrakemény gumit gyártana, amit fel lehet tenni januárban, és kitart decemberig, mert nem akarnak olyan helyzetbe kerülni, hogy kritika érje őket.”
„Ezzel 100 százalékig biztos lenne a Mercedes győzelme. Márpedig mi nem akarjuk ezt, nem akarunk elindulni mindaz ellen, amit kértünk a Pirellitől – magyarán, hogy véresen jó versenyeket lássunk.”
„Ha kőkemény gumijaink lennének, ettől elbúcsúzhatnánk.”
Ecclestone-t a 18 colos kerekek sem igazán vonzzák.
„Nem tetszenek. Borzasztóan néznék ki. Azt akarjuk, hogy agresszív kinézetük legyen az autóknak, hogy versenyautó-formájuk legyen. A Pirelli mindig azt fogja tenni, amit mi kérünk, ha pedig szeretnénk 18 colos kerekeket, akkor megkapnánk tőlük.”
„De olyan dolgokon változtatunk, amin nem kellene – amiken pedig kellene, azokon nem. Jelenleg nem volna szükséges változtatni a gumikon, mert ami van jelenleg, az jól működik.”
Az AUTOSPORT értesülései szerint egyébként a Stratégiai Munkacsoport mai ülésén tárgyalnak majd arról, hogy a jelenlegi, 375 mm széles hátsó gumikat a jövőben 425 mm-esre cserélik.