Egyértelműen kudarcot vallott az idén bevezetett új időmérő-formátummal a Forma-1 – ezt mondta a száguldó cirkusz kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, aki szerint már a második hétvégére változtatni kell a rendszeren.
Egyértelműen kudarcot vallott az idén bevezetett új időmérő-formátummal a Forma-1 – ezt mondta a száguldó cirkusz kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, aki szerint már a második hétvégére változtatni kell a rendszeren.
„Néztem az időmérőt, de őszintén szólva már kezdettől fogva nem lelkesedtem érte” – mondta a 85 éves üzletember.
„Elég sz*r volt. De hát ez van, amíg nem változtatunk rajta. Az egyetlen lényege ennek az új formátumnak, hogy a gyors srácok is elveszíthetik a fonalat, egy kicsit összekuszálhatják a dolgokat, ami összekeverheti a rajtrácsot – mi ezt akartuk.”
„De csak annyi történt, hogy a Mercedesek nagyon-nagyon jók voltak.”
Ecclestone hozzátette, biztos benne, hogy már az április eleji Bahreini Nagydíjra változik a rendszer, de nem gondolja azt, hogy egyszerűen vissza kellene térni a korábbi szisztémához.
„Ha visszatérünk a régi rendszerhez, elmondom, mi fog történni: a Mercedes első és második lesz. Ilyen egyszerű. És én nem akarom azt látni, hogy önök vagy én meg tudjuk jósolni a rajtrácsot, vagy azt, hogy miképp alakul majd a futam.”
„Most mindenünket feltehetnénk arra, hogy [Lewis] Hamilton nyer. És a közönség nem ezt akarja. Rajongóként a versenyre utazva az embereknek arról kellene beszélgetniük, hogy Hamiltonnak nyomnia kell-e, hogy a Ferrari elég gyors-e, vagy, hogy valaki másnak van-e esélye – de ezt már nem tudják megtenni. És ez a probléma.”
ECCLESTONE BÜNTETNÉ A LEGGYORSABBAKAT
Az üzletember hozzátette, továbbra is kitart azon javaslata mellett, hogy a túl gyors versenyzőket időbüntetéssel kellene sújtani – ő tehát egy egyfajta hendikep-rendszer bevezetését szorgalmazza.
„Az én ötletem igencsak egyszerű volt – hagyjuk békén az időmérőt. Jó volt az elmúlt 60 évben is, és jó annak a srácnak, aki több pole-t akar szerezni mindenki másnál. Én azt szerettem volna, ha fogjuk az utolsó futam eredményét, és a verseny győztesének időmérős idejéhez hozzáadunk néhány másodpercet, vagy néhány tizedmásodpercet.”
„Így a pole-t megszerző versenyző a hatodik vagy hetedik helyet kapná csak meg a rajtrácson, és máris kicsit összekuszálódna a sorrend, és legalább a futam feléig izgalmas lenne a küzdelem. A pole-t megszerzőnek természetesen így is jó esélye lenne a győzelemre.”