A száguldó cirkusz vezetősége szerdán jelentette be, hogy 2031-ig meghosszabbította a Belga Nagydíj szerződését — a megállapodás azonban már előrevetíti azt a rotációs rendszert, melyről jó ideje beszélnek már, és melynek tervezett bevezetését korábban a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is megerősítette az F1VILÁG.HU-nak. A belga verseny szerződése ugyanis hiába szól 2031-ig, az idei versenyt is beleszámolva mindössze öt alkalommal látja vendégül a királykategória mezőnyét a legendás spái pálya, 2028-ban és 2030-ban nem rendeznek ott futamot.
Az elmúlt években ugyanakkor számos versenyhelyszín biztosította Forma-1-es jövőjét: a száguldó cirkusz hosszabbított Japánnal, Kínában, Brazíliával, Monzával, Imolával, Bahreinnel, Ausztráliával — no és persze Magyarországgal is. De a Holland Nagydíj szervezői is meghosszabbították szerződésüket — igaz, Zandvoort egyúttal bejelentette, hogy 2026 után már nem tartanak F1-es versenyt a legendás pályán.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
És miközben számos jelenlegi versenyhelyszín nem rendelkezik még hosszú távú szerződéssel, a Forma-1 iránti érdeklődés óriási a nagyvilágban — a királykategória vezetősége pedig momentán a 24 versenyből álló naptárat tartja az ideálisnak. A rotációs rendszer bevezetése tehát jóformán elkerülhetetlen, ha megfelelő egyensúlyt szeretnének találni, és meg akarják tartani a tradicionális helyszíneket is.
HIRDETÉS
Az alábbi táblázatban összeszedtük azokat a versenypályákat, melyek jelenleg F1-es szerződéssel rendelkeznek — és persze megmutatjuk azt is, melyik helyszín szerződése mennyi időre szól.
Nagydíj | Pálya | Versenyrendezés éves költsége | A szerződés utolsó éve |
---|---|---|---|
Mexikóvárosi Nagydíj | Autodromo Hermanos Rodriguez | 25 millió dollár | 2025 |
Emilia-Romagna Nagydíj | Autodromo Enzo e Dino Ferrari – Imola | 28 millió dollár | 2025 |
Holland Nagydíj | Zandvoort | 32 millió dollár | 2026 |
Egyesült Államok Nagydíj | Circuit of the Americas | 25 millió dollár | 2026 |
Spanyol Nagydíj | Circuit de Barcelona-Catalunya | 25 millió dollár | 2026 |
Azeri Nagydíj | Baku City Street Circuit | 55 millió dollár | 2026 |
Szingapúri Nagydíj | Marina Bay Circuit | 35 millió dollár | 2028 |
Japán Nagydíj | Suzuka International Circuit | 25 millió dollár | 2029 |
Kínai Nagydíj | Shanghai International Circuit | 50 millió dollár | 2030 |
Sao Pauló-i Nagydíj | Autódromo José Carlos Pace – Interlagos | 25 millió dollár | 2030 |
Szaúd-arábiai Nagydíj | Jeddah Corniche Circuit | 55 millió dollár | 2030 |
Osztrák Nagydíj | Red Bull Ring | 25 millió dollár | 2030 |
Abu Dhabi Nagydíj | Yas Marina Circuit | 40 millió dollár | 2030 |
Olasz Nagydíj | Autodromo Nazionale Monza | 25 millió dollár | 2031 |
Monacói Nagydíj | Circuit de Monaco | 25 millió dollár | 2031 |
Miami Nagydíj | Miami International Autodrome | Együttműködés | 2031 |
Belga Nagydíj | Circuit de Spa-Francorchamps | 25 millió dollár | 2031 (rotáció 2027 után) |
Kanadai Nagydíj | Circuit Gilles Villeneuve | 30 millió dollár | 2031 |
Katari Nagydíj | Lusail International Circuit | 55 millió dollár | 2032 |
Magyar Nagydíj | Hungaroring | 40 millió dollár | 2032 |
Las Vegas-i Nagydíj | Las Vegas Grand Prix Circuit | az F1 szervezi | 2025 (opció 2032-ig) |
Brit Nagydíj | Silverstone | 25 millió dollár | 2034 |
Madridi Nagydíj | Madrid Street Circuit (TBC) | Nem tudni | 2035 |
Bahreini Nagydíj | Bahrain International Circuit | 45 millió dollár | 2036 |
Ausztrál Nagydíj | Albert Park | 35 millió dollár | 2037 |
„Ami 2026-ot, illetve az azt követő időszakot illeti, nagyon hamar hírekkel fogunk szolgálni arról a lehetőségről, hogy középtávon egyes európai nagydíjakat rotációban rendezzünk, és más új helyszínek is jöhetnek majd később. Erről időben tisztázni fogjuk a részleteket” — fogalmazott az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali még a múlt évben.
HIRDETÉS
„Igaz, hogy sok új helyszín érdeklődik a Forma-1 iránt. A döntésünk mindig egyensúlyban lesz a gazdasági előnyökkel, amit a rendszerünk számára nyújtani tudnak, és azokkal a piacokkal, ahol lehetőséget látunk a sportág további növekedésére. Ez egy olyan helyzet, amit kezelünk, és szerencsére ma már egy olyan ’minőségi probléma’ áll előttünk, amely néhány évvel ezelőtt még nem létezett.”
Kattints és kövess minket az Instagramon is!
„Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi versenyszám az optimális. A huszonnégy a kiegyensúlyozott szám. Úgy vélem, az összes ajánlat, amit kaptunk, lehetőséget ad számunkra, hogy még jobb döntéseket hozzunk a jövőre nézve. Mint mindig, itt is egyensúlyt kell tartanunk, hiszen nem követhetünk pusztán pénzügyi megfontolásokat, mivel ezek régiónként eltérőek. Rajtunk múlik, hogy a megfelelő választásokat javasoljuk az érdekeltek számára.”
HIRDETÉS