Alonso a szombati időmérő edzésen ütközött a falnak egy hidraulikus probléma miatt, a spanyol pilóta pedig érthető módon csalódottan nyilatkozott, hiszen úgy érezte, a Q3-ba bejutva a pole pozícióért csatázhatott volna. A kétszeres világbajnok így végül csak a 10. helyről rajtolhatott, ám mivel az Alpine autója meglehetősen erősnek mutatkozott Melbourne-ben, joggal bízott egy erős eredményben. Végül a szerencse a futamon sem állt mellé, és végül körhátrányban, a 17. helyen intette le a kockás zászló.
„Hogy őszinte legyek, nem jutok szóhoz. Nehéz lenyelni, hogy minden rosszul alakul jelenleg. A dobogó könnyen elérhető lett volna Max [Verstappen] kiesésével. George [Russell] dobogóra állhatott, és szerintem mi ezen a pályán sokkal gyorsabbak voltunk a Mercedesnél. Szóval elveszítettünk egy lehetőséget” – mondta a spanyol a verseny után.
A csapatot irányító Otmar Szafnauer elárulta, Alonso egy olyan alkatrész meghibásodása miatt ütközött a gumifalnak az időmérőn, mely nagyjából 700 forintba kerül.
„Egy tömítőgyűrű volt az az olajtömítésnél” – mondta a szakember a The Race című lapnak, amikor arról kérdezték, kiderítették-e már, mi okozta a problémát. „A tömítőgyűrű elmozdult, az olaj pedig kiszivárgott. Van egy vészüzemmódunk, ami próbálta menteni a motort – amikor lecsökken az olajnyomás, ez a vészüzemmód életbe lép, és pontosan ez történt. Szóval a megoldás a tömítőgyűrű cseréje volt.”
A szakember hozzátette, egyetért Alonsóval, óriási lehetőséget szalasztottak el: „Ha oda kvalifikálta volna magát, ahová egyébként kvalifikálhattunk volna, egy teljesen más versenyt futott volna Fernando.”
„Ha a közepes keverékkel rajtolt volna, mint körülötte mindenki más, akkor nem járt volna pórul a biztonsági autóval, és jó esélye lett volna arra, hogy a top 4-ben lévőkkel harcoljon. Mivel a 10. helyről rajtolt egy gyors autóval, a stratégia az volt, hogy a kemény keveréket kapja a verseny korai szakaszában, tudván, hogy mindenki más közepesekkel megy majd. A mezőny szétszakadt, amikor kiálltak, és az autó tempója is gyorsult, szóval harcolhatott volna velük.”
Alonso szerint akár a 42. körig is elmehettek volna a kemény keverékű gumikkal, a 23. körben pályára küldött biztonsági autó azonban újra összerázta a mezőnyt. Ekkor azonban nem hívhatták ki a bokszba, 35 kört ugyanis lehetetlenség lett volna teljesíteni a közepes keverékű abroncsokkal.
A spanyol egy rövid ideit a 4. helyen is autózott, ám könnyű célponttá vált a frissebb gumikkal támadó riválisokkal szemben. Amikor aztán a 39. körben Max Verstappen kiesése miatt érvénybe lépett a biztonsági autós protokoll, az Alpine csapata behívta Alonsót, aki ekkor a 14. helyre csúszott vissza. Felzárkóznia viszont nem sikerült, abroncsai tönkrementek, és végül újra a bokszba hívták, hogy megpróbálja megfutni a leggyorsabb kört – ami végül nem jött össze.
Alonso jelenleg a 2 ponttal csak a bajnoki tabella 14. helyét foglalja el, míg az Alpine az 5. helyen áll a konstruktőrök versenyében. A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik majd Imolában.