Friss hírek

Egy GoPro-felvétel buktatta le a Renault F1-es csapatát

Nico Hulkenberg (GER) Renault F1 Team RS19.
French Grand Prix, Saturday 22nd June 2019. Paul Ricard, France. Hülkenberg
A legfrissebb hírek szerint egy sisakkamerás felvétel buktatta le a Renault Forma-1-es csapatát, mely miatt az istálló versenyzőit kizárták a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjról.

A francia istállót a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán fosztotta meg a Japán Nagydíjon elért eredményétől, miután kiderült, hogy egy innovatív megoldással tették könnyebbé versenyzőik dolgát a futamon.

A Renault-t még a verseny után a rivális Racing Point panaszolta be azzal a gyanúval, hogy a franciák egy automatizált fékerőelosztó-rendszerrel szerelték fel autóikat. A szövetség rögtön ezután le is foglalta a Renault autóinak kormánykerekeit és vezérlőelektronikáit.

Az FIA vizsgálata végül arra jutott, a Renault egy innovatívnak mondható megoldással rukkolt elő, amellyel nem vétettek a technikai szabályzat ellen, a sportszabályzatot viszont megszegték, a trükkös rendszer ugyanis megkönnyítette a versenyzők dolgát, noha a szabályok szerint a pilótáknak külső segítség igénybevétele nélkül kell vezetniük autóikat.

Ennek eredményeképp a csapat versenyzőit kizárták a Japán Nagydíjról, megszerzett pontjaikat pedig elvették.

A Racing Point csapatmenedzsere, Andy Stevenson az üggyel kapcsolatban elárulta, az általuk az FIA-nak átnyújtott dokumentumban nem részleteztek különösebben semmit a Renault megoldásával kapcsolatban.

„Ez nem a mi feladatunk. Előálltunk a gyanúinkkal, és felsoroltuk azokat. Ezt követően a bizonyítási teher a Renault-ra hárul. El kell magyarázniuk, hogy miért szabályos minden, amit használnak” – mondta a szakember.

SAJÁT MAGÁT BUKTATTA LE A RENAULT

A Racing Point csapatánál tagadják, hogy egy korábbi Renault-alkalmazott súgott nekik, ennél jóval egyszerűbb a történet!

A silverstone-i csapatnak egy videó lett gyanús, mégpedig az, amit még februárban, a barcelonai tesztek előtt sisakkamera segítségével készítettek a Renault új autójának első köreiről. Ennek során egy GoPro-t rögzítettek Daniel Ricciardo sisakjára, melynek köszönhetően jól látszódhattak a kormány kijelzőjére írt adatok.

A kijelzőn folyamatosan változik a fékerő-egyensúly, pedig a versenyző nem is állít a kapcsolón.

Az is elég nyilvánvaló volt a felvétel elemzése során, hogy Ricciardo a kör során nemigen módosít a versenyautó fékerő-elosztásán, miközben a kijelző bal felső sarkában a „fékerő-egyensúly” százalékos aránya folyamatosan változik.

Íme a szóban forgó videófelvétel!

A dolognak először nem tulajdonított komoly jelentőséget a Racing Point, ám amikor a Brit Nagydíjon Sergio Perez Nico Hülkenberggel ütközött, autójában letört a fékerő-elosztást szabályozó kapcsoló, így a mexikóinak a teljes versenytávot ugyanazzal a beállítással kellett teljesítenie. Ekkor ugrott be a Racing Point mérnökeinek a februári furcsa felvétel.

A silverstone-i istálló ezután összeállított egy dossziét, miután igyekezett alaposan kielemezni a Renault rendszerét, majd az FIA-hoz fordult. A Szingapúri Nagydíj után arra voltak kíváncsiak, legális-e egy automatizált rendszer használata. Mivel a szövetségtől nemleges választ kaptak, a Racing Point úgy döntött, fellép a Renault megoldása ellen – a bizonyítékokat egészen a Japán Nagydíjig gyűjtötték.

A csapat összegyűjtötte Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg onboard-felvételeit, és főleg azokra a jelenetekre fókuszált, amikor versenyautóik kijelzőjén változott a fékerő-egyensúly anélkül, hogy a pilóták bármit is állítottak volna a kapcsolókon.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek