Lewis Hamilton és a Ferrari csapatmenedzsere, Massimo Rivola nem tartja kizártnak, hogy egyes csapatok az egy kiállásos stratégia mellett döntenek majd a Kanadai Nagydíjon.
Lewis Hamilton és a Ferrari csapatmenedzsere, Massimo Rivola nem tartja kizártnak, hogy egyes csapatok az egy kiállásos stratégia mellett döntenek majd a Kanadai Nagydíjon.
A Mclaren brit pilótája mindkét edzést megnyerte pénteken Montrealban és úgy érezte, hogy a Pirelli abroncsai jól bírják a hosszú etapok alatt és egyenletesen teljesítenek, minimális kopás mellett.
„A gumikopás probléma lehet egyeseknél, de azt gondolom, hogy a vártnál jobb a helyzet. A Ferrari úgy tűnik, hogy nagyon jól bánik az abroncsokkal, a teljesítménye egyenletes, legalábbis ezt mutatja az elmúlt verseny” – mondta Hamilton.
„Éppen ezért azt gondolom, hogy lehetnek egy kiállásos stratégiával futó csapatok, hiszen a gumik akár 30 körig is nagyon jól muzsikálnak.”
Rivola osztja Hamilton véleményét.
„Azt gondolom, hogy kulcspontja lehet a versenynek” – mondta. „Nem tudom, hogy hányan voltunk meggyőződve arról, hogy egy kiállásos lehet a verseny Monacóban. Pénteken sok hosszú etapot láthattunk, főleg azoktól, akik a szuperlágy gumikon futottak.”
„Láthattuk, hogy Sebastian Vettel 19 kört telesít a lágyabb keverékeken, miközben egyenletes maradt a teljesítménye. Mindkét Lotus 21-21 körös nagyon egyenletes etapot teljesített az első szabadedzésen.”
„Papíron simán lehet egy kiállásos stratégia a versenyen, de vasárnap más lesz az idő, mint pénteken volt. A 15 fokkal melegebb aszfalthőmérséklet változtathat a helyzeten, így kész kell állnunk az azonnali változtatásra.”
Hamilton azt is hozzátette, hogy a szuperlágy gumik a vártnál tovább bírják, azonban nem nyújtanak olyan nagy előnyt egy körön, mint az elmúlt versenyeken.