A Scuderia Toro Rosso megerősítette, hogy az első vizsgálatok eredményei azt bizonyítják, hogy Sebastien Buemi horrorisztikus balesetét a jobboldali kerékfelfüggesztés felső tartórúdjának meghibásodása okozta.
A Scuderia Toro Rosso megerősítette, hogy az első vizsgálatok eredményei azt bizonyítják, hogy Sebastien Buemi horrorisztikus balesetét a jobboldali kerékfelfüggesztés felső tartórúdjának meghibásodása okozta.
A svájci versenyző a sanghaji pálya hátsó hosszú egyenesének végén lévő fékzónában járt, mikor egyik pillanatról a másikra kettétört első felfüggesztése, és valami hihetetlen módon egyszerre lerepült mindkét első kerék az autójáról.
Amint visszaszállították Buemi autóját a garázsba, a csapat vizsgálatba kezdett, és kiderült, hogy a jobboldali felfüggesztés felső tartórúdja törött el, egy olyan elem, amit a csapat módosított a hétvégi Kínai Nagydíjra.
Azt azonban egyelőre még nem sikerült kideríteni, hogy miért tört ketté a rúd, ám vélhetően a hátsó egyenes fékzónájában lévő puklik által keltett vibrációnak lehet köze a dologhoz.
Amint a jobboldali felfüggesztés meghibásodott, hatalmas terhelést kapott a baloldali tartórúd, így az is azonnal kettétört, így mindkét első kerék egyszerre repült le az autóról.
A kerekeket az autóhoz rögzítő biztonsági drót is elszakadt, hiszen az a felső tartórúdban fut végig, ami kettétört.
A Toro Rosso úgy döntött, hogy visszatér ahhoz az elemhez, amit az elmúlt három versenyen is használt, és már azzal küldi pályára versenygépeit a második szabadedzésen Kínában.
Buemi egyébként a csodával határos módon, sértetlenül megúszta a balesetet, ám elővigyázatosságból meglátogatta a pályán lévő orvosi központot a történtek után.