Egyetlen kanyar miatt maradt alul a Red Bull a Mercedesszel szemben - F1VILÁG.HU

Egyetlen kanyar miatt maradt alul a Red Bull a Mercedesszel szemben

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner azt mondja, a múlt hétvégi Katari Nagydíjon egyetlen kanyar okozott nehézséget számukra, és végül emiatt maradtak alul a Mercedesszel szemben.
LOSAIL INTERNATIONAL CIRCUIT, QATAR - NOVEMBER 19: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B during the Qatar GP at Losail International Circuit on Friday November 19, 2021 in Losail, Qatar. (Photo by Charles Coates / LAT Images)

A dohai hétvégén Lewis Hamilton viszonylag sima győzelmet aratott a pole pozícióból rajtolva. Max Verstappen a 7. helyről ugyan felküzdötte magát a 2. pozícióba a versenyen, Hamilton ellen azonban nem tudott harcolni. A holland előnye így 8 pontra csökkent az összetettben a címvédővel szemben.

A Red Bull részéről többször fogalmaztak már úgy a katari versennyel kapcsolatban, hogy az egyenesekben nem voltak hátrányban a Mercedesszel szemben. Christian Horner csapatfőnök pedig rá is mutatott arra az egy kanyarra, amely nehézséget okozott számukra egész hétvégén.

„Azt gondolom, egyetlen kanyar van, amely a különbséget jelentette egész hétvégén, és ez a 6-os volt” – mondta Horner a dohai pálya leglassabb kanyarjáról.

„Minden egyes körben 2 tizedet veszítettünk ebben a kanyarban péntektől vasárnapig, s azt gondolom, ez egy olyan dolog, amit meg kell értenünk, hogy lássuk, hogyan javíthatnánk.”

A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin megerősítette a Horner által elmondottakat: miközben Brazíliában a német istálló az egyenesekben verhetetlen volt, Katarban a kanyarokban győzte le a Red Bullt.

„A közelmúltbéli pályák némelyikén egy szinten voltunk a Red Bull-lal, és az egyenesekben kerültünk előnybe, de Katarban épp az ellenkezője történt” – mondta a szakember. „Most az egyenesekben voltunk egy szinten, és minden időt a kanyarokban nyertünk velük szemben.”

„Miből adódik ez? Nos, két területről beszélhetünk. Az egyik a leszorítóerő, amit feltehetünk az autóra, és világos, hogy a mi csomagunk egészen jól működött itt, a csúcsponti sebességeink kiválóak voltak. De fontos, hogy az autó egyensúlya is rendben legyen, és ezt a mechanikus beállításokkal finomhangoljuk, a rugókkal és rudakkal, illetve az első szárnnyal.”

„A versenyzőink igazán elégedettek voltak az egyensúllyal, megvolt a stabilitás ahhoz, hogy támadni tudják a kanyarokat, és jó tempót tudjanak átvinni rajtuk. Ezt láthattuk is Lewis fantasztikus körében, amivel megszerezte a pole-t.”

A Red Bull nincs könnyű helyzetben, Horner szerint ugyanis a jövő hétvégi Szaúd-Arábiai Nagydíjnak otthont adó új versenypálya is a Mercedesnek kedvezhet.

Hirdetés

„A következő pálya a Mercedes malmára hajthatja a vizet, és ki tudja, hogy az átalakított abu dhabi pálya kinek fekszik majd? De hihetetlenül szoros a küzdelem. Az utolsó versenyek előtt 8 ponttal vezetünk az egyéni pontversenyben, a konstruktőri küzdelemben pedig 5 pontra csökkentettük a lemaradásunkat. Szóval mindketten abszolút játékban vagyunk, és ez fantasztikus, hiszen már az idei világbajnokság csúcspontjánál járunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Egyetlen kanyar miatt maradt alul a Red Bull a Mercedesszel szemben
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!