A forma-1-es csapatvezetők aláírtak egy magállapodást, ami biztosítja számukra, hogy egyikük sem kerülhet jogosulatlan előnybe a másikkal szemben oly módon, hogy egy szoros együttműködést alakít ki a jövő évben érkező Pirelli gumigyártóval.
A forma-1-es csapatvezetők aláírtak egy magállapodást, ami biztosítja számukra, hogy egyikük sem kerülhet jogosulatlan előnybe a másikkal szemben oly módon, hogy egy szoros együttműködést alakít ki a jövő évben érkező Pirelli gumigyártóval.
Azzal, hogy a következő idénytől a Pirelli lesz a hivatalos gumiszállító a Forma-1-ben, sokan attól tartottak, hogy néhány csapat megpróbál majd közelebb kerülni az olasz céghez, hogy olyan módon befolyásolja az új gumik fejlesztését, hogy az feküdjön versenygépeiknek.
A félelem nem megalapozatlan, hiszen az ezredforduló elején, mikor nagy volt a harc a Bridgestone és a Michelin között, a japán cégóriásnak szinte kizárólag a Ferrari és Michael Schumacher végezte a teszteket – hiszen exkluzív szerződésük volta – ami miatt komoly előnyben voltak a többiekkel szemben.
Az Autosport azonban úgy tudja, hogy a csapatvezetők a hétvégén megrendezett Japán Nagydíjon összeültek, és egy többórás ülés keretén belül átbeszélték a helyzetet, majd megállapodtak abban, hogy teljes lesz az átláthatóság a gumifejlesztésben.
Bár a részletek egyelőre nem ismertek, a lényeg az lesz, hogy ha egy csapat információt, vagy adatot kér a gumifejlesztéssel kapcsolatban, azt a Pirelli nem csak az adott alakulatnak, hanem mindenkinek elküldi, tehát senki nem marad le semmiről.
A motorsport-total.com információi szerint a Pirelli egy elektronikus adatbázist hozna létre, amihez az összes csapatnak hozzáférése lenne. Az adatbázist a csapatok töltenék fel az új abroncsok tesztelése során szerzett adatokkal, így mindenki egyenlő feltételekkel indulhatna harcba 2011-ben.