A Pirelli várakozásainak megfelelően alakult a Forma-1-es csapatok második előszezoni tesztsorozata az elmúlt héten – árulta el az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
A Pirelli várakozásainak megfelelően alakult a Forma-1-es csapatok második előszezoni tesztsorozata az elmúlt héten – árulta el az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
A királykategória mezőnyének Barcelonában másodszor volt lehetősége arra, hogy kipróbálja az idei szezonban használatos, új fejlesztésű abroncsokat. Több versenyző teljes versenyszimulációt teljesített a katalán versenypályán, és a csapatok főként az első három versenyen használatos közepes keverékkel dolgoztak az elmúlt héten.
„Négy rendkívül produktív napon vagyunk túl, és a munkánkat a hőmérséklet is segítette – legalábbis délutánonként -, hiszen közelített azokhoz az értékekhez, melyekkel dolgoznunk kell majd az idény során” – árulta el Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.
„A csapatok az idei legtöbb kilométert teljesítették Barcelonában – összesen 17207 km-t, míg Jerezben 14949-et. Ez lehetőséget biztosított számukra ahhoz, hogy rengeteg adatot gyűjtsenek mind a négy slick vegyülettel kapcsolatban. Most kielemezzük ezeket az adatokat annak érdekében, hogy előálljunk néhány eltérő forgatókönyvvel az első versenyeken – már ami a taktikákat illeti.”
„Ahogy vártuk, a legtöbb csapat a közepes keverékre fókuszált, persze sokszor az aerodinamikai beállításokra fektették a hangsúlyt az abroncsok helyett. Viszont rengeteg munkát elvégeztünk, elégedettek vagyunk az elhasználódás mértékével, illetve a gumik teljesítményével, most pedig felkészülünk az utolsó előszezoni tesztre.”
„Csak itt láthatunk majd relatíve tiszta képet a csapatok teljesítményéről, de ami minket illet, mi már elértük, amit szerettünk volna.”
Az utolsó előszezoni tesztet egyébként ezen a héten, március 1-4. között tartják. A Ferrari és a Red Bull Racing egy nappal később kezdi meg a munkát, mint a többiek, így értelemszerűen egy nappal később is fejezi be azt.