Az amerikai Oracle a világ legnagyobb üzleti szoftvermegoldásokat kínáló vállalata, mely az idei évtől kezdve névadó szponzora lesz majd a Red Bull F1-es csapatának – ezt szerdán jelentette be a Milton Keynes-i istálló autóbemutatója alkalmával.
Bár a prezentáción pontos összegek nem hangzottak el, a legfrissebb hírek szerint az Oracle és a Red Bull partnersége szezononként mintegy 100 millió dollárt ér – ennek jelentősége főleg akkor szembetűnő, ha megemlítjük, hogy a Forma-1-es istállók éves költségvetését idén 140 millió dollárban maximalizálták.
A Red Bull öt szezonra állapodott meg az Oracle-lel, a vállalat így összesen 500 millió dollárral járul hozzá a csapat F1-es szerepléséhez. Ha hinni lehet a híreknek, soha ilyen komoly szponzori együttműködés nem született még a száguldó cirkuszban, a felek partnersége még a Philip Morris és a Ferrari együttműködését is felülmúlja.
A Red Bull emellett az Oracle felhőalapú infrastruktúráját is jobban kihasználja majd a versenystratégiák kialakítása, illetve a 2026-os új erőforrás fejlesztése során.