Engedékenyek lesznek a 107 százalékos szabály alkalmazását illetően az Ausztrál Nagydíj stewardjai – árulta el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting.
Engedékenyek lesznek a 107 százalékos szabály alkalmazását illetően az Ausztrál Nagydíj stewardjai – árulta el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting.
Az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok nagy kihívás elé állították a Forma-1 mezőnyét az előszezoni teszteken, nem egy alakulatnak komoly problémákat okozott az új erőforrások megbízhatósága.
Emiatt pedig a teljesítménnyel is akadtak gondok, és nem elképzelhető, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon szintén nagyobb lesz majd a különbség az egyes alakulatok között. Ezáltal pedig előfordulhat, hogy többen sem tudják majd teljesíteni a rajtengedélyhez szükséges, 107 százalékos szintidőt.
„A 107 százalékos szabályt azért vezettük be, hogy megbizonyosodjunk arról, azok a csapatok, melyek nem tudnak megfelelő autóval előállni, ne kapjanak tényleges versenyengedélyt” – magyarázta Charlie Whiting.
„Most van 11 csapatunk, mely képes jó autót építeni, viszont átmenetileg gondjaik lehetnek a teljesítménnyel. Meggyőződésem, hogy a stewardok nagyon megértőek lesznek majd azon csapatokkal szemben, akik nem tudják teljesíteni ezt a 107 százalékot.”
„Van a szabálynak egy mechanizmusa, mely lehetővé teszi, hogy a versenybírók egyedi elbírálás alapján döntsenek, és ha egy csapat egyetlen kört sem tud megtenni az edzéseken és az időmérőn, akkor nem kap automatikusan rajtengedélyt.”
„A stewardok fognak döntést hozni ezekben a kérdésekben. Úgy gondolom, van 11 profi csapatunk, ha pedig problémáik lesznek, arra jó okuk lesz. Ha nem tesznek meg egyetlen kört sem, a stewardok talán azt gondolják, egy kicsit le vannak maradva. De ezt nem nekem kell megmondanom.”
„Az ötlet az, hogy a stewardok minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy mindenki részt vegyen a versenyen.”