Elszakadt vezetékköteg miatt esett ki Rosberg - F1VILÁG.HU

Elszakadt vezetékköteg miatt esett ki Rosberg

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Mercedes megerősítette, hogy a kormányrúdban elszakadt vezetékköteg okozta Nico Rosberg problémáit és kiesését a hétvégi Szingapúri Nagydíjon.


A Mercedes megerősítette, hogy a kormányrúdban elszakadt vezetékköteg okozta Nico Rosberg problémáit és kiesését a hétvégi Szingapúri Nagydíjon.

Rosberg már akkor tudta, hogy nagy a baj, mikor kitolták a rajtrácsra, ugyanis egyetlen funkció sem működött a kormányán, így a felvezető kört sem tudta teljesíteni.

Bár a csapat a bokszutcában el tudta indítani az autóját, és a mezőny után eredhetett, képtelen volt harcba szállni a kiscsapatok versenyzőivel, ugyanis nem tudta kontroll alatt tartani versenygépét, majd a 14. körben feladni kényszerült a küzdelmet.

A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff a futam után elmondta: a probléma a kormányrúdban elszakadt vezetékekkel hozható össze, ám egyelőre nem tudják, hogy ez hogyan történhetett meg.

„Úgy tűnik, hogy a kormányrúdban elszakadt a vezetékköteg, ami még messze volt az élettartama végétől” – magyarázta a szakember.

„Egyszerűen minden elment.”

„Az egyetlen dolog a váltó volt, ami működött, aztán a rádió is visszajött. Nem volt hibrid energia, így mikor kijött kerékcserére, a kormányt is lecseréltük, de aztán nem tudtuk visszaküldeni a pályára.”

„Csak úgy tudtuk volna visszaküldeni a pályára, ha még levegőbe emelve egyesben magas fordulaton pörgeti a motort, és ledobjuk, hogy repülő rajtot vegyen. Ekkor mondtam azt, hogy elég, nincs tovább, nem akartam, hogy a nyalóka felrepüljön, és esetleg megsérüljön valaki.”

Wolff azt is elmondta, hogy még éjszaka visszaküldik a hibás alkatrészt a brackley-i gyárba, hogy hétfőn megkezdődhessen a hibaanalízis.

Rosberg elmondta, hogy egyszerűen képtelen volt irányítása alatt tartani az autót, azért volt annyira lassú.

„Semmi nem működött a kormányon, szóval nem volt hibrid energiám, se DRS-em” – mondta.

„A váltó valamilyen szinten működött, azonban sokszor két fokozatot ugrott, így nem volt négyes és hatos sebességi fokozatom. Nagyon lassú voltam. A fékegyensúly is borzalmas volt, állítani pedig képtelen voltam, szóval katasztrófa volt az egész.”

„Az idei legkeményebb nap volt a mai számomra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!