A Spanyol Nagydíjtól kezdődően várhatóan extra abroncsokat kapnak azok a csapatok, melyek kezdő versenyzőket ültetnek autóikba a versenyhétvégék pénteki első szabadedzésén.
A Spanyol Nagydíjtól kezdődően várhatóan extra abroncsokat kapnak azok a csapatok, melyek kezdő versenyzőket ültetnek autóikba a versenyhétvégék pénteki első szabadedzésén – értesült az AUTOSPORT című angol szaklap.
A királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli egy ugyanolyan felépítésű abroncsot bocsátana a csapatok rendelkezésére, mint a szokványos versenygumi, ám tartósabb vegyület lenne – péntek reggelenként ezt azon istállók használhatnák, melyek újonc versenyzőket ültetnének autóikba.
A csapatok jelenleg 11 szettet kapnak egy-egy hétvégére, a keményebb keverékből egy garnitúrát pedig az első tréning után vissza kell szolgáltatniuk a gumigyártónak. Ez azt jelenti, hogy a nyitóedzésen a mezőny alakulatai általában csak egy szettet használnak ebből a vegyületből.
Ha azonban a Pirelli javaslatát elfogadják, azon újonc versenyzők, akik az extra szettet, valamint a sztenderd garnitúrát is használják, sokkal több kört tehetnek majd meg, mint eddig.
Az ötlet egyébként a Force India csapatfőnök-helyettesétől, Bob Fernley-től származik.
„Bob Fernley azt mondta, hogy péntek délelőttönként szeretne újonc és fejlesztési versenyzőknek lehetőséget adni, mi pedig megkérdeztük, mi kellene ehhez” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva. „Az első fél órában senki sem köröz, csak ülnek és nézik az üres pályát, szóval javasoltunk néhány abroncsot, melyek mondjuk az első fél órában lennének csak használhatóak.”
„Egy olyan keverék lenne, mellyel annyi kört lehetne megtenni, amennyi szükséges ahhoz, hogy egy kezdő versenyzőt ültessenek a csapatok autóba.”
Az ötletet most a csapatok, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting vitatja meg.
Hembery reméli, a hétvégi Bahreini Nagydíjon sikerül dűlőre jutni a kérdésben.
„Spanyolországtól kezdve csinálhatnánk is, mivel elég könnyű megoldás” – mondta. „A jelenlegi gumi struktúrájára épülne, de teljesen más keverék lenne. Barcelonától már megoldható lenne, de a részleteket tisztázni kell a csapatokkal és Charlie-val.”
Hembery kifejtette, a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone támogatja az elképzelést, ennek köszönhetően ugyanis jóval több akciót láthatnánk a versenypályán az első 90 perces tréningen, mint korábban. Ráadásul a feltörekvő tehetségek is lehetőséghez jutnának.
„Segíteni az átjárást a GP2, vagy a WSR és a Forma-1 között.”
Eddig csupán egyetlen csapat, a Caterham ültetett autójába kezdő pilótát az idei évben a pénteki első edzésen: a Caterham versenygépét Kínában Ma Qing Hua vezethette.
Bár az valószínűtlen, hogy az élcsapatok is így tesznek majd, a mezőny második felében szereplő alakulatok korábban már számos esetben adtak lehetőséget felfedezettjeiknek.