Az FIA szombat reggel megerősítette, hogy egy telemetriai probléma miatt a versenyzők nem fogják tudni használni a jól bevált, kormányon elhelyezett jelzőrendszert a hétvégi Ausztrál Nagydíjon.
Az FIA szombat reggel megerősítette, hogy egy telemetriai probléma miatt a versenyzők nem fogják tudni használni a jól bevált, kormányon elhelyezett jelzőrendszert a hétvégi Ausztrál Nagydíjon.
„A versenyirányítás és a versenyautók közötti kapcsolat megbízhatósági problémája miatt azonnal hatállyal leállítjuk a jelzőrendszert” – állt az FIA közleményében.
A versenyzők már egy ideje a kormánykerék kijelzőjén keresztül is értesülnek arról, hogy a pályán éppen milyen jelzés (sárga, zöld, piros, kék, stb…) van érvényben, mellyel elkerülhető, hogy észrevétlenek maradjanak a pálya szélén lengetett zászlók.
Ezt a jelzőrendszert viszont ezen a hétvégén nem használhatják a versenyzők, így csakis a zászlókra támaszkodhatnak, illetve arra, hogy csapatuk a fülükre szól, ha éppen olyan helyzet van.
A telemetriai probléma a DRS-re is kihatással van, ugyanis a versenyirányítás a hétvégén nem lesz képes manuálisan deaktiválni a rendszert, amit egyébként az első körökben és egy esetleges biztonsági autós fázis után vagy indokolt esetben megtesz.
A versenyirányítás a biztonsági autós fázisban sem tud beavatkozni, jóllehet ekkor egy úgynevezett „biztonsági autó módot” aktivál, ezzel biztosítva, hogy senki ne menjen a megengedettnél gyorsabban.
A csapatoknak tehát ezen a hétvégén még jobban figyelniük kell és még pontosabb információkkal kell ellátniuk versenyzőiket menet közben. Az FIA jelezte, hogy minden tőle telhetőt megtesz majd azért, hogy a csapatokat a lehető legkorábban informálja.