Az FIA úgy döntött, hogy extra tesztnapokat biztosít a Team US F1 számára, hogy zökkenőmentesen felkészülhessen debütáló szezonjára. Az amerikai bázisú alakulat az extra két napon egyenes vonalú aerodinamikai tesztet hajthat végre.
Az FIA úgy döntött, hogy extra tesztnapokat biztosít a Team US F1 számára, hogy zökkenőmentesen felkészülhessen debütáló szezonjára. Az amerikai bázisú alakulat az extra két napon egyenes vonalú aerodinamikai tesztet hajthat végre.
Az egyetlen Európán kívül székelő alakulat már a múlt héten engedélyt kapott arra, hogy a többiekkel ellentétben, Amerikában bonyolítson le néhány téli tesztet, mivel február elején problémás lenne autóik átszállítása Spanyolországba.
Az idei szabályok kimondják, hogy az eddigi nyolc egyenes vonalú tesztnap helyett már csak hat áll a csapatok rendelkezésére a szezon közben, sőt legutóbb abban is megegyeztek, hogy a költségek további csökkentése érdekében, négyre limitálják ezeknek a napoknak a számát.
Ezeket a tesztnapokat egyébként fel lehet cserélni teljes méretarányú modelles szélcsatorna tesztre, amivel már most tudni, hogy több csapat élni fog a következő idényben.
Mindezek ellenére, a riválisok megegyeztek abban, hogy az USF1-nek az eredetileg tervezett hat nap áll majd a rendelkezésére a tesztek elvégzésére.
“Külön engedélyt kaptunk arra, hogy hat egyenes vonalú vagy teljes méretarányú modelles szélcsatorna tesztet hajthassunk végre a szezon közben a többiekre vonatkozó négy helyett” – mondta a csapat sportigazgatója, Peter Windsor az Autosportnak.
“Ez is jól mutatja, hogy az FIA és a csapatok milyen nagy szeretettel fogadnak bennünket.”